شناسهٔ خبر: 21602439 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حزب حاکم مغولستان جانشین نخست وزیر برکنار شده را انتخاب کرد

71129

حزب حاکم مغولستان امروز (سه‌شنبه) معاون نخست وزیر را به عنوان نخست وزیر جدید انتخاب کرد. نخست وزیر قبلی این کشور اوایل ماه جاری میلادی به اتهام فساد از کار برکنار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، حزب حاکم "مردم" مغولستان در جلسه شبانه خود "خورلسوخ اوخنا"، معاون موقت نخست وزیر مستعفی را با 64 درصد آرا به عنوان نخست وزیر جدید کشور برگزید.

انتخاب وی قرار است با از سرگیری جلسات پارلمان این کشور در روزهای آتی مورد تایید قرار گیرد. حزب مردم مغولستان 65 کرسی از 76 کرسی این پارلمان را در اختیار دارد.

"خورلسوخ اوخنا" قبل از آنکه معاون موقت نخست وزیر مستعفی مغولستان باشد، وزیر مدیریت امور اضطراری و دبیرکل حزب بود. او را دارای شخصیتی کاریزماتیک می‌دانند که دارای تاثیرگذاری بر سیاستمداران جوان است.

رئیس پارلمان و رهبر این حزب در نشست حزب خواستار پایان یافتن به پارتی بازی و انتصاب‌های رابطه‌ای در پست‌های دولتی شد.

اوایل ماه جاری میلادی، قانون‌گذاران مغولستان طرحی را تصویب کردند که به موجب آن خواستار برکناری نخست وزیر و کابینه 14 ماهه آن به اتهام امضای قراردادهای دولتی به ارزش 328 میلیون دلار با کمپانی‌های مرتبط با سه عضو کابینه شدند.

مغولستان کشوری با سه میلیون جمعیت بین روسیه و چین قرار دارد و از نظر منابع معدنی بسیار غنی، اما در زمینه جذب سرمایه گذاری‌های خارجی با مشکلات زیادی روبروست و مناقشه در عرصه سیاسی نیز در آن دیده می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما