شناسهٔ خبر: 21602342 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

پیکر آیت‌الله غروی در مسجد «گلشن» دفن شد

خبرگزاری شبستان: یکی از شاگردان آیت‌الله سیدمحمدرضا غروی، گفت: پیکر آن مرحوم، امروز در مسجد گلشن تهران، به خاک سپرده شد.

صاحب‌خبر -

‌آیت‌الله سیدحبیب‌الله میانجی در گفت‌وگوبا خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، گفت: پیکر آیت‌الله سیدمحمدرضا غروی، امام جماعت مسجد گلشن تهران و استاد درس خارج فقه، امروز چهارم مهرماه از ساعت 9 صبح از مقابل منزل وی با حضور نمایندگان مراجع تقلید، علما، استادان و طلاب حوزه‌های علمیه و همچنین سایر گروه‌های مردم به سمت مسجد گلشن، تشییع شد و در این مسجد به خاک سپرده شد.

 

وی درباره ویژگی‌های آن مرحوم گفت: آقای غروی، از همراهان امام خمینی (ره) در دوران مبارزه با رژیم شاهنشاهی بود و همچنین از نمایندگان رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران در تهران بودند، ایشان همچنین اهتمام بسیاری به تحصیل و پژوهش داشتند و همواره ما را به جدیت در فراگیری علوم حوزوی تشویق می‌کردند.

 

این شاگرد آیت‌الله غروی، اضافه کرد: آیت‌الله غروی، عالمی ساده‌زیست، پرتلاش و خدوم بود که همواره توجه جدی نسبت به مسجد و نمازگزاران داشت، ایشان همچنین هیچگاه از کمک به نیازمندان و ایتام دریغ نمی‌کردند.

 

بنا بر این گزارش، آیت‌الله سیدمحمدرضا غروی، امام جماعت مسجد گلشن تهران (محله مولوی) و استاد درس خارج فقه، ‌یک‌شنبه دوم مهرماه به دلیل کهولت سن و پس از طی دوره‌ای بیماری، در 99 سالگی در منزل خود در گذشت.

 

گزارش تصویری شبستان از سال‌های آخر تدریس خارج فقه و اقامه نماز جماعت در مسجد گلشن از سوی آن مرحوم را در اینجا مشاهده کنید.

 

 

 

نظر شما