شناسهٔ خبر: 21602140 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

افشاگری نماینده کُرد از مشارکت ضعیف در همه پرسی

یکی از نمایندگان کُرد از میزان مشارکت ضعیف قبل از اینکه همه پرسی اقلیم کردستان به مدت یکساعت تمدید شود، پرده برداشت.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 هوشیار عبدالله نماینده جنبش کُردی التغییر از مشارکت ضعیف در همه پرسی روز گذشته اقلیم کردستان عراق خبر داد و برگزاری همه پرسی را حزبی و غیرقانونی دانست.

وی افزود: پیش بینی های ما درباره مخالفت شدید با این همه پرسی حزبی و شخصی درست بود زیرا میزان مشارکت در استانها ضعیف بود. در سلیمانیه میزان مشارکت به ۴۰ درصد هم نرسید و در بیشتر مناطق از ۵۰ درصد فراتر نرفت و پس از تمدید یکساعته همه پرسی رای گیری غیر قانونی برای بالا بردن میزان مشارکت به ۷۰ درصد صورت گرفت.

عبدالله اعلام کرد: ما بارها اعلام کرده ایم که این همه پرسی غیرقانونی و تصمیمی حزبی است. پس از آن در جلسه غیرقانونی پارلمان تعطیل شده اقلیم و در نبود رئیس پارلمان گام غیر قانونی وضع شد. این همه پرسی از نظر ما اعتباری ندارد.

وی افزود: پارلمان، دولت و دستگاه قضایی باید رفتار عقلانی و حکیمانه با همه پرسی داشته باشند زیرا تصمیمی حزبی و شخصی است و برگرفته از خواسته کردها نیست به ویژه که میزان مشارکت ضعیف این موضوع را ثابت کرد. حق تعیین سرنوشت با این روش سیاسی که فقط در خدمت یک حزب و یک شخص باشد، نیست. جنبش التغییر این همه پرسی را مورد حمایت قرار نمی دهد اما طرفداران خود را در این زمینه آزاد گذاشت. اگر هماهنگ کننده کل جنبش التغییر رای آری داده این رای شخصی وی است.

 

نظر شما