شناسهٔ خبر: 21601571 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سفر یک روزه مشاور عالی رئیس جمهور به ارس

اجرای پروژه کمربندی شرق جلفا/ پیشرفت ارس محسوس است

جلفا - مشاور عالی رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران از اجرای پروژه کمربندی شرق جلفا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی بانک ظهر سه شنبه در سفر یک روزه خود به منطقه آزاد ارس از پروژه های صنعتی، تجاری، عمرانی و فرهنگی ارس دیدن کرد.

وی با استقبال مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس وارد ارس شده و برنامه یک روزه بازدید از منطقه آغاز شد.

مشاور عالی رئیس جمهور در ابتدای این سفر، از کلیسای ثبت جهانی شده سنت استپانوس، پارک ۱۰ هکتاری درنا و کاروانسرای خواجه نظر دیدن به عمل آورد.

وی در ادامه از واحدهای تجاری، صنعتی و کشاورزی منطقه آزاد ارس نیز بازدید کرد. بازدید از مجتمع گلخانه ای تارلا امین به عنوان بزرگترین مجتمع گلخانه ای خاورمیانه و کارخانه آذرتجهیزطب، تنها تولید کننده کیسه خون و دستکش های جراحی در ایران از جمله برنامه های بازدید پیش از ظهر بانک بود. مشاور عالی رئیس جمهور، همچنین از کارخانه پاناچوب، تولید کننده MDF ، دنیلی، تولید کننده انواع کفش، پارا پلاستیک، تولید کننده محصولات نایلونی نیز دیدن کرد.

در ادامه بازدید از پروژه های عمرانی و زیربنایی ارس، مرتضی بانک ضمن اظهار رضایت از اجرای پروژه کمربندی شرق جلفا در جریان آخرین وضعیت عملیات اجرایی این پروژه قرار گرفت.

گفتنی است، مرتضی بانک که به عنوان مشاور عالی رئیس جمهوری در امور مناطق آزاد و رئیس دبیرخانه این مناطق از سوی رئیس جمهوری منصوب شده است، به منظور آشنایی با پیشرفت های مناطق آزاد در ۴ سال اخیر، سفر دوره ای خود به این مناطق را آغاز کرده است.

وی روز گذشته در منطقه آزاد ماکو حضور داشت و امروز نیز در منطقه آزاد ارس به بازدید می پردازد. بازدید از طرح ها و پروژه های مورد بهره برداری و در حال احداث و تاسیس، از مهمترین برنامه های بازدید بانک از منطقه آزاد ارس است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران در ادامه حضور خود، عصر امروز از سایر پروژه های زیرساختی، عمرانی، صنعتی و اقتصادی ارس بازدید خواهد کرد.

نظر شما