شناسهٔ خبر: 21601310 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

کلینتون دولت ترامپ را به دورویی متهم کرد

هیلاری کلینتون گفت رسوایی اخیر جرد کوشنر در موضوع استفاده از ایمیل شخصی‌اش، نشان‌دهنده دورویی دولت ترامپ است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 افشای استفاده «جرد کوشنر»، داماد و مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا، از ایمیل های شخصی برای انجام امور کاری، بیش از هر کس موجب خوشحالی «هیلاری کلینتون»، نامزد شکست خورده حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، شد.

کلینتون نیز مدت طولانی با رسوایی استفاده از ایمیل های شخصی برای امور اداری همزمان با وزارت امور خارجه آمریکا، دست به گریبان بود. «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، در دوره کارزار انتخاباتی بارها از این موضوع برای ضربه زدن به کلینتون استفاده کرد و او را به دلیل بی توجهی نسبت به مسائل امنیت داخلی، فردی ناشایست برای ریاست جمهوری آمریکا معرفی کرد. ترامپ حتی وعده داد اگر رئیس جمهور آمریکا شود، کلینتون را به دلیل استفاده از ایمیل های شخصی برای انجام امور اداری، به زندان می فرستند؛ موضوعی که بعدها از آن صرف نظر کرد و گفت از زندانی کردن رقیب سابقش چشم پوشی می کند.

می توان ماجرای استفاده کلینتون از ایمیل های شخصی را یکی از مهمترین دلایل شکست انتخاباتی او دانست، اکنون این موضوع برای دو نفر از نزدیک ترین اعضای خانواده ترامپ که از سوی وی به سمت های بالایی در کاخ سفید دست یافته اند نیز تکرار شده است. نخستین بار نیویورک تایمز رسوایی کوشنر را رسانه ای کرد و حتی از تکرار این اشتباه از سوی چد مقام سابق دولت ترامپ شامل «راینس پریبس»، رئیس دفتر سابق کاخ سفید، و «استیو بنن»، استراتژیست ارشد سابق ترامپ، خبر داد.

نامزد شکست‌خورده انتخابات آمریکا در مصاحبه ای که روز گذشته انجام داد، گفت: یک ریاکاری و دورویی بزرگ دولت ترامپ مشاهده می شود. چه کسی می داند هیچ رسوایی حقیقی درباره آنها وجود نداشته؟ چه کسی می داند اتهامات و لفاظی های آنها ریشه در عملکرد خودشان نداشته است؟ اعضای جمهوری خواه کنگره تا حد امکان ماجرای حمله به سفارت آمریکا در بنغازی را سیاسی کردند. آنها مانور زیادی بر روی این مسئله دادند و حالا مشخص شد همین اشتباه را تکرار کرده اند. این موضوع فقط اوج دورویی آنها را نشان می دهد.

کلینتون در ادامه افزود: اگر نمایندگان کنگره واقعا در کارشان صادق و بی طرف باشند، باید درخواست انجام تحقیقات در این باره را مطرح کنند. البته هنوز چنین درخواستی را از سوی آنها نشنیده ام.

او در پایان گفت: استفاده من از سرور شخصی برای ارسال ایمیل های دولتی یک اشتباه بزرگ بود؛ اما سوء استفاده و حمله سیاسی پس از آن، اشتباهی به مراتب بزرگ تر بود. این موضوع ثابت کرد کمپین انتخاباتی ترامپ و دولت کنونی وی تا چه اندازه ریاکار هستند.

 

نظر شما