شناسهٔ خبر: 21600915 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

عبدالله دوم:

اردن قادر به حفاظت از مرزهایش است

ایسنا

پادشاه اردن در دیدار با افسران عالی‌رتبه این کشور اظهار داشت امان قادر است از مرزهای خود با سوریه حفاظت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، به نقل از الیوم السابع، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در دیدار با تعدادی از افسران عالی‌رتبه نیروهای مسلح این کشور با اشاره به توافق آتش بس بین اردن، آمریکا و روسیه تاکید کرد، امان قادر است از مرزهای خود با سوریه حفاظت کند.

براساس بیانیه صادره از دیوان پادشاهی، عبدالله دوم در این دیدار بر نقش مهم نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی در جامعه وپیشرفت اردن تاکید کرد.

پادشاه اردن در این دیدار به مسائل مهم که در راس آن مساله فلسطین و بحران‌های منطقه است در سفر اخیر خود به نیویورک برای شرکت در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل و در دیدار با تعدادی از رهبران کشورها و روسای هیئت‌های شرکت کننده اشاره و تاکید کرد: سیاست اردن در تعامل با مسائل منطقه مورد تقدیر کشورهای جهان است.

وی در این باره نسبت به پایبندی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص به حرکت درآوردن روند صلح بین فلسطین و اسرائیل ابراز خوشبینی کرد.

همچنین وی اظهار داشت، ریشه‌های بحران مالی اردن به اوضاع منطقه در سال‌های گذشته، بحران‌های کشورهای همسایه، افزایش ۲۰ درصدی جمعیت این کشور، عدم حمایت لازم از سوی جامعه بین‌الملل و بستن مرزهای اردن با شریکان اصلی تجاری خود برمی‌گردد.

ملک عبدالله دوم تصریح کرد، جهان در بحران مالی اردن مقصر است زیرا دولت یک چهارم بودجه سالانه این کشور را به پناه‌جویان خود اختصاص داده است، کاری که هیچ کشوری در حق پناه‌جویان انجام نمی‌دهد.

در این راستا، عماد نجیب فاخوری، وزیر برنامه‌ریزی و همکاری بین‌المللی اردن اعلام کرد، اتحادیه اروپا ۲۰۰ میلیون یورو به صورت قرضی به این کشور کمک مالی ارائه می‌دهد.

وی تاکید کرد، اتحادیه اروپا در کنفرانس "حمایت از سوریه و منطقه " در سال ۲۰۱۶ اعلام کرده بود کمک مالی به اردن ارائه دهد.

 

نظر شما