شناسهٔ خبر: 21599060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

استاندار خراسان جنوبی:

امر به معروف می تواند رفتارهای شهید حججی را در جامعه تسری بدهد

استاندار خراسان جنوبی گفت: آنچه که می‌تواند رفتارهای شهید حججی و امثالش را در جامعه تسری دهد چیزی جز مراقبت و امر به معروف در جامعه نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمد مهدی مروج الشریعه، استاندار خراسان جنوبی، صبح امروز در گردهمایی مدیران شورا های امر به معروف و نهی ازمنکر فرماندهان پایگاه ها و سرگروهای صالحین ادرات اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین اصول در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی افزود: امروز کشور ما مزین به دریافت پیکر شهید حججی است و این شهید بزرگوار نمونه بارز امر به معروف و نهی ازمنکر است.

 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از بهترین مناسبت هایی که موضوع امر به معروف و نهی از منکر را معرفی می‌کند همزمانی آن با دهه اول محرم است.

 

مروج الشریعه اذعان کرد:  امام حسین علیه السلام برای نگه داشتن آیین جدش، احیای دین خدا، سنت الهی، اقامه عدل و برپایی کتاب خدا قیام کرد.

 

وی بیان  کرد: وقتی به حرکت امام حسین علیه السلام از ابتدای خروج از مدینه تا شهادت آن بزرگوار در کربلا نگاه کنیم خواهیم دید که همه هدف و حرکت امام حسین علیه السلام برای اصل امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: آنچه که امروز همه ما شدیدا به آن نیازمند هستیم و باید به آن توجه شود مسئله امر به معروف و نهی از منکر است.

 

مروج الشریعه اظهار کرد: نامگذاری امروز به عنوان پنجمین روز از هفته امر به معروف و نهی از منکر به مبانی تحکیم بنیان خانواده برای تعالی عنوان بسیار خوبی است چرا که نقطه آغاز آسیب ها از خانواده است.

 

وی تاکید کرد: اگر بنیان خانواده محکم نباشد و به آن توجهی نکرده و مورد غفلت قرار بگیرد پیچیدگی ها تکنولوژی و فن آوری امروزه بر فرهنگ ما تاثیرات سوء خواهد گذاشت و باعث کمرنگ شدن نقش خانواده ها در فرهنگ و نتیجه امر به معروف و نهی از منکر خواهد شد.

 

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: ما باید در زمینه فن آوری ارتباطات و فضای مجازی هوشمندانه و با اطلاعات کامل وارد شویم و بر استفاده اعضای خانواده خود از این ارتباطات پیچیده نظارت داشته باشیم.

 

مروج الشریعه عنوان کرد: فن آوری و پیچیدگی تکنولوژی روز با فرهنگ سازی و فرهنگ شدن بین خانواده ها باعث گسستن پیوند بین خانواده ها شده است.

 

وی با اشاره به اینکه خود سازندگان اینگونه تکنولوژی و فن آوری ارتباطات همه مسائل و ضوابط را رعایت می‌کنند، اظهار کرد: فن آوری آنها محصولی برای سایر کشورها و مردم است و از طرفی هم نمی‌توان از فن آوری روز استفاده نکرد و در مقابل نمی‌توان از hعتقادات و رشادت های دلاور مردان دفاع مقدس که برای تحکیم بنیان خانواده و ناموس ما جنگیدند چشم پوشی کرد.

 

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: فن آوری ارتباطات و تکنولوژی رو به افزایش است و همه گستره جامعه را فرا گرفته و در این زمان نقش ما خیلی مهم است که فن آوری و ارتباطات را با فرهنگ اسلامی خود و مسئله امر به معروف و نهی از منکر تلفیق کرده و با رفتار هنرمندانه خود چه حقیقی و چه حقوقی مسئله مهم امر به معروف و نهی از منکر را در این جامعه بکار بگیریم.

 

مروج الشریعه بیان کرد: با توجه به اینکه هر شهر و کشوری مصادیق خاص خود را برای امر به معروف و نهی از منکر دارد؛ خانواده ها باید ضوابط و قوانینی داشته باشند که بعدا بر جامعه حاکم شود چرا که همین رفتارها و کارهای کوچک از داخل خانواده باعث آگاهی بخشی به دولتها خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: اخلاق مداری و رعایت حقوق شهروندی هم از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است و در بطن جامعه حرف اول را می‌زند.

 

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: اگر بخواهیم در جامعه نفوذ پذیری داشته باشیم باید منطق الهی را رعایت کنیم و امر به معروف و نهی از منکر روش های متفاوتی دارد که هیچ وقت نباید تعطیل شود به خصوص برای ما که از مکتب امام حسین علیه السلام درس می‌گیریم باید اولی تر باشد.

 

مروج الشریعه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر روش های متفاوتی دارد، عنوان کرد: هر جا یی نمی‌توان امر به معروف کرد و برخی مواقع باید با زبان خوش و برخی مواقع با رفتار و عمل خود امر به معروف و نهی از منکر کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: رفتارهای ما امروز در شئونات مختلف جامعه برای چگونگی اثر بخشی در امر به معروف و نهی از منکر حرف اول را می‌زند.

 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد:  آنچه که می‌تواند رفتارهای شهید حججی و امثالش را در جامعه تسری دهد چیزی جز مراقبت در جامعه نیست و نقش برخی ضابطین شاخص در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه خیلی مهم است.

 

مروج الشریعه اذعان کرد: ضابطین باید خود به همه شئونات و معارف پایبند باشند و جامعه بیش از هر چیز به اخلاق نیکو و اسوه های حسن خلق نیاز دارد.

 

وی تاکید کرد: اخلاق مداری و صداقت بالاترین رکن رکین امر به معروف و نهی از منکر است.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما