شناسهٔ خبر: 21598869 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

ادعای مقام آمریکایی: نشانه‌ای دال بر آزمایش موشکی جدید توسط ایران وجود ندارد/ فعالیت‌های تسلیحاتی ایران را زیر نظر داریم

صاحب‌خبر -
شبکه سی ان ان به نقل از یک مقام دولت آمریکا مدعی شد: واشنگتن بر این باور است که هیچ نشانه‌ای دال بر آزمایش موشکی بالستیک جدید توسط ایران وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، یک مقام دولت آمریکا که از آخرین ارزیابی‌های اطلاعاتی این کشور مطلع است، گفت که رادارها و سنسورهای اطلاعاتی آمریکا هیچ نشانه‌ای دال بر اینکه طی روزهای اخیر یک موشک بالستیک از سوی ایران پرتاب شده باشد، وجود ندارد.

ایران روز جمعه گذشته همزمان با یک رژه نظامی از سامانه موشکی جدید خود رونمایی و سپس یک ویدئو منتشر کرد که نشان می‌داد این موشک به طور موفقیت آمیز پرتاب شده است. این مقام آمریکایی مدعی شد که به نظر می‌آید گزارشات ایران درباره آزمایش یک موشک بالستیک جدید صحت ندارد.

وی گفت: تا آنجایی که می‌توانیم بفهمیم چنین پرتابی انجام نشده است، چرا که دورسنجی یا سیگنال‌های الکترونیکی یک پرتاب موشکی بالستیک در منطقه قابل ارزیابی توسط آمریکا است، کسی که به طور دائم فعالیت‌های تسلیحاتی ایران را زیر نظر دارد.

به گزارش ایسنا، در پی آزمایش موفقیت آمیز سامانه موشکی خرمشهر برخی ادعا کرده‌اند که این اقدام خلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است. این در حالی است که این قطعنامه هیچ ممنوعیتی برای توسعه برنامه موشکی ایران اعمال نمی‌کند.

حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان همزمان با رونمایی از این سامانه موشکی، تاکید کرد که ایران حق دارد از خاک خود دفاع کند و برای این کار ظرفیت‌های نظامی‌اش را گسترش می‌دهد. بنابراین دست از توسعه موشک‌های خود برنمی‌دارد و برای این کار از کسی اجازه نمی‌گیرد.

نظر شما