شناسهٔ خبر: 21598850 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

تدارک پذیرایی روزانه 20 هزار نفر در ستاد اربعین حسینی مرکزی

روزنامه جوان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: ستاد اربعین این استان روزانه از 20 هزار زائر حرم حسینی در آیین پیاده روی اربعین پذیرایی می کند.

صاحب‌خبر -

شکرالله حسن بیگی افزود: ظرفیت پذیرش روزانه زائر در موکب های این استان در سال گذشته 10 هزار نفر بود وامسال با هماهنگی دستگاه های اجرایی و جذب کمک های مردمیاین ظرفیت به بیش از 20 هزار نفر افزایش می یابد .
وی ادامه داد: همکاری دستگاه های اجرایی با ستاد اربعین استان نباید به شکل وظیفه باشدبلکه مدیران باید با عشق و علاقه ذاتی خود نسبت به اهل بیت(ع) از این فرصت بهره برده و ظرفیت های خود را در اختیار این ستاد قرار دهند .
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: راهپیمایی اربعین حسینی(ع) نمادی برای جهان اسلام هستند و در این میان وحدت مسلمانان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این میان نقش جمهوری اسلامی با عنوان طلایه دار مذهب مقدس تشیع از دیگر کشورها برجسته تر است .
وی ادامه داد: اجتماع عظیم مسلمانان در عراق در اربعین حسینی در هیچ جای جهان در طول تاریخ سابقه نداشته است و سال گذشته شماری از اقلیت های مذهبی نیز متقاضی شرکت در این آیین بودند .
دبیر ستاد اربعین استان مرکزی نیز گفت: ستاد اربعین استان پارسال بیشتر در بخش های عمرانی خدمات رسانی می کرد اما امسال این رویکرد تغییر کرده و محور خدمات رسانی ستاد استان مرکزی در بخش های خدماتی، پشتیبانی و درمانی برنامه ریزی شده است .
مجید عسگری افزود: ستاد اربعین استان مرکزی در پایانه برکت شهر مهران مستقر می شود و با راه اندازی بیمارستان صحرایی خدمات پزشکی و درمانی به زائران ارائه می کند .
وی اضافه کرد: ارائه خدمات پزشکی و درمانی ستاد اربعین استان مرکزی با همکاری دانشکده علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر استان مرکزی انجام می شود و دستگاه های دیگر نیز باید در تکمیل تجهیزات مورد نیاز این 2 دستگاه را پشتیبانی کنند .

نظر شما