شناسهٔ خبر: 21598837 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

دلال ها عامل اصلی خروج مرغ زنده از مازندران هستند

روزنامه جوان

مدیرعامل انجمن کشتارگاه های صنعتی طیور مازندران دلال‌ها را عامل اصلی خروج مرغ زنده از مازندران معرفي کرد.

صاحب‌خبر -

محمد کاوه با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی نظارتی بر خروج مرغ زنده از استان ندارد، اظهار کرد: وقتی دلال پایش به صنعت طیور باز شده و نیمی از مرغ زنده مازندران را از مرغداری ها می خرد تا در تهران به ازای قیمت بیشتر کشتار شوند، چرا کشتارگاه های مازندران متهم به کم کاری می شوند .

وی با بیان اینکه سال گذشته سازمان جهاد کشاورزی برنامه ریزی کرده بود که 80 درصد مرغ در مازندران کشتار شود، تصریح کرد: تمامی زوایا از سوی کشتارگاه های طیور مازندران در نظر گرفته و قرار بود با اتحادیه مرغداران مازندران قرارداد بسته شود، اما تاکنون اتحادیه مرغداران مازندران به این موضوع تمکین نکرده است .

مدیرعامل انجمن کشتارگاه های صنعتی طیور مازندران در مورد دلیل عدم رغبت اتحادیه مرغداران به کشتار 80 درصد مرغ زنده مازندران در کشتارگاه های استان، اظهار کرد: متاسفانه برخی از مرغداران نقش واسطه را نیز انجام می‌دهند و علاوه بر داشتن مرغدارای، واسط بین کشتارگاه های تهران و مرغداری های مازندران هستند .

کاوه با بیان اینکه اتحادیه مرغداران نیز توان اداره تمامی مرغداری های استان را ندارد، اظهار کرد: وقتی این توان نظارتی وجود ندارد چگونه می تواند جلوی ورود دلال ها را برای خروج مرغ زنده از استان بگیرد .

وی خاطرنشان کرد: چرا باید کشتارگاه های مازندران راضی به خروج سرمایه از مازندران باشند در صورتی که ظرفیت خالی برای کشتار وجود دارد .

مدیرعامل انجمن کشتارگاه های صنعتی طیور مازندران با بیان اینکه برخی، دلیل خروج مرغ زنده از استان را قیمت پایین کشتارگاه ها در زمان خرید می دانند، تاکید کرد: بیش از یکسال است که کشتارگاه های استان کلیویی 50 تومان بیشتر از کشتارگاه های تهران مرغ زنده را خریداری می کنند .

نظر شما