شناسهٔ خبر: 21598819 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همزمان با پنجمین روز از ماه محرم

سوگواری" احلی من العسل" در همدان برگزار شد

R41405/P1492/S6,75/CT7

همزمان با پنجمین روز ماه محرم و شهادت عبدالله ابن الحسن سوگواری" احلی من العسل" با حضور یک هزار دانش‌آموز دختر در همدان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، همایش سوگواری "احلی من العسل" همزمان با پنجمین روز از ماه محرم ماه عزای حسینی و شهادت عبدالله ابن الحسن(ع) ظهر امروز در حسینیه سپاه ثارالله همدان با حضور یک هزار نفر از دانش آموزان همدان برگزار شد.

در این مراسم پس از قرائت قرآن همسر سردار شهید سعید قهاری سعید به بیان خاطرات خود و همسر شهیدش از دوران دفاع مقدس پرداخت و پس از آن زیارت عاشورا به صورت جمعی قرائت شد.

مسئول هیئت واحد خواهران سپاه انصارالحسین(ع) همدان در حاشیه همایش"احلی من العسل" در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همایش احلی من العسل ویژه دانش آموزان از سال 81 در حسینیه سپاه ثارالله برگزار می‌شود، اظهار داشت: این همایش با هدف آشنایی جوانان با واقعه عاشورا و قیم امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تبیین رسالت حضرت زینب(س) از دیگر اهداف مهم برگزاری همایش احلی من العسل است، افزود: در این همایش با استفاده از سخنرانان مجرب، مداحان خانم، و اجرای نمایش سعی می‌شود که حقایق واقعه عاشورا برای جوانان تبیین شود.

سید زهرا موسوی با تأکید بر اینکه سعی ما ایجاد تنوع در برنامه‌های این همایش است، تصریح کرد: با توجه به مشکلات موجود در جامعه جوانان را باید با قایم و رسالت عاشورا آشنا کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی ایران چندان با واقعه عاشورا بی‌ربط نیست، بیان کرد: شهید حججی با الگو قرار دادن اباعبدالله(ع) برای دفاع از حرم اهل‌بیت اقدام کرده و به درجه رفیع شهادت نائل شد و پیکر این شهید معزز در ماه محرم برای تشییع به وطن بازگشته است.

مسئول هیئت واحد خواهران سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه باید ازخودگذشتگی شهدا را برای جوانان الگو کرده و این‌گونه تفکرات را در بین آن‌ها ایجاد کنیم، گفت: دشمنان که توطئه‌های برای جوانان ایران اسلامی در سر دارند که ترویج فرهنگ عاشورایی در بین جوانان می‌شود از رسیدن دشمن به اهدافش جلوگیری کرد.

موسوی با تأکید بر اینکه همایش "احلی من العسل " برای دانش‌آموزان پسر همزمان با روز شهادت حضرت قاسم(ع) در حسینیه امام(ره) برگزار می‌شود، تصریح کرد: مسئولان مدارس باید توجه داشته باشند که دانش آموزان علاوه بر تحصیل به برنامه‌های فرهنگی نیز نیاز دارند که وظیفه معاونت پرورشی در مدارس پرورش روح و روان دانش آموزان در مسائل دینی و فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه نمایش "عطش" هر شب در دهه اول محرم در حسینیه سپاه ثارالله برگزار می‌شود، اظهار داشت: بعدازظهر روز پنجشنبه همزمان با هفتمین روز از ماه محرم مراسم شیرخوارگان حسینی در حسینیه سپاه ثارالله برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما