شناسهٔ خبر: 21598626 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

48 کشته و زخمی در تیراندازی‌های آمریکا

در 65 مورد تیراندازی‌ در 24 ساعت گذشته در آمریکا 48 نفر کشته و زخمی شدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل   خبرگزاری صدا و سیما،در شصت و پنج مورد تیراندازی گزارش شده در بیست و چهار ساعت گذشته در ایالت های مختلف آمریکا دست کم هفده نفر کشته و سی و یک نفر زخمی شدند.
به گزارش مرکز ثبت آمار خشونت های مسلحانه در آمریکا، در یکی از تیراندازی های گزارش شده در ایالت میسوری در شهر «گرندویو» دو نفر زخمی شدند.
این دو قربانی درحال پیاده روی به سمت منزل خود بودند که توسط افراد مسلح سوار بر خودرو هدف گرفته شده اند. پلیس در حال تحقیق درباره علت حادثه و شناسایی مظنونان است. در حادثه دیگری در شهر یونکر در ایالت نیویورک ، پلیس در پی دریافت یک گزارش به محل اعزام می شود که با تیراندازی مواجه شده و یکی از نیروهای پلیس از ناحیه صورت زخمی می شود. در این حادثه یک شهروند امریکایی نیز زخمی شده است و دو مظنون حادثه نیز بازداشت شده است. پلیس در حال تحقیق درباره علت حادثه است. در حادثه دیگری در ایالت آریزونا در شهر فونیکس یک نفر کشته شد و دو نفر دیگر زخمی شدند. هنوز جزئیات حادثه منتشر نشده است. پلیس یک نفر را کمی دورتر از محل حادثه بازداشت کرده است و به نظر می رسد وی در این تیراندازی دست دارد. در حادثه دیگری در ایالت واشنگتن در پی تیراندازی به خانه ای در «یونیورسیتی پلیس »دو نفر زخمی شدند. یک کودک سه ساله در هنگام تیراندازی داخل خانه بوده که آسیبی ندیده است. حال یکی از زخمی ها وخیم گزارش شده است. بیست و یک مورد از تیراندازی های گزارش شده در این مدت کشته یا زخمی نداشته است.
به گزارش مرکز ثبت خشونت های مسلحانه در آمریکا، صد و چهل و نه مورد تیراندازی در بیست و چهار ساعت یکشنبه تا دوشنبه در شهرها و ایالت های آمریکا گزارش شده است که در نتیجه آنها دست کم سی و شش نفر کشته و صد و بیست و پنج نفر زخمی شدند. بیست و نه مورد از تیراندازی های گزارش شده در این مدت قربانی نداشته است.
بر این اساس طی چهل و هشت ساعت گذشته دویست و چهارده مورد تیراندازی در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا گزارش شده است که در نتیجه آنها پنجاه و سه نفر کشته و صد و پنجاه و شش نفر زخمی شدند.
با توجه به اینکه گزارش های تیراندازی ها در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا معمولا چهل و هشت ساعت پس از وقوع کامل می شود، آمار تیراندازی های بیست و چهار ساعت دوشنبه تا سه شنبه (شبانه روز گذشته) نیز روز چهارشنبه نهایی می شود.

نظر شما