شناسهٔ خبر: 21598610 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار:

بازارهای جدید برای تقویت صادرات کالا از قزوین به خارج باید شناسایی شود

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز سه شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان قزوین افزود: مقام معظم رهبری در تعریف اقتصاد مقاومتی بر ویژگی درون زایی و پرهیز از درون گرایی تاکید کرده اند که این به معنای تقویت ارتباط با بازارهای خارجی و صادرات است.
وی اضافه کرد: براساس این سیاست باید در کنار تولید برای حضور پررنگ و فعال در بازارهای جهانی برنامه ریزی کنیم و صادرات کشور را در این بازارها به چشم انداز مناسب و نقطه مطلوب برسانیم.
استاندار قزوین با بیان اینکه تولید بدون فروش معنا ندارد،ادامه داد:ما باید در کنار تامین نیازهای داخلی حضور در بازارهای جهانی را مورد توجه قرار دهیم چون بازارهای خارجی ضمن فعال ساختن اقتصاد و تولید داخل موجب ورود ارز نیز به کشور می شوند.
زاهدی با بیان اینکه حرفه ای نبودن نظام صادراتی و ناتوانی تولیدکنندگان کوچک در زمینه صادرات از مشکلات اساسی صادرات کشور و استان است،افزود: باید با حرفه ای کردن صادرات و تشکیل شرکت های صادراتی و اتحادیه و کنسرسیوم در این خصوص به سوی افزایش صادرات و رفع مشکلات صادرات کنندگان پیش رفت و گام های مهم و اساسی را در خصوص تحقق اقتصادی مقاومتی برداشت.
وی افزود: متاسفانه در حوزه صادرات استان تنها به چند بازار محدود بسنده می شود که به طور عمده از لحاظ سیاسی وامنیتی آسیب پذیر هستند در حالی که باید حوزه کاری استان را در بخش صادرات توسعه دهیم.
زاهدی با تاکید بر ارتقای کیفیت کالاهای صادراتی، اضافه کرد:اتاق بازرگانی و اتحادیه صادرات کنندگان باید بر کیفیت کالاهای صادراتی توجه بسیار زیادی داشته باشند چون کیفیت نامرغوب یک کالا هم حیثیت کشور را زیر سوال می برد و هم بازار تولیدکنندگان را تخریب می کند.
استاندار قزوین با تاکید بر بسته بندی مناسب کالاها،افزود: امروزه بسته بندی شکیل و مناسب کالاها در جذب بازارها اهمیت بسیار زیادی دارد و این نکته نباید از نظر تولیدکنندگان استان مغفول بماند.
وی همچنین گفت: برند سازی محصول در قزوین باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد چون امروزه دنیا بر استفاده از کالاهای شناخته شده و برند اهمیت زیادی قائل است.
زاهدی در ادامه گفت :باید به صورت مستمر روش های جدید صادرات به صادرکنندگان آموزش داده شود چون با مدیریت و روش های سنتی نمی توان در این حوزه موفق عمل نمود.
وی با تاکید بر توجه به ذائقه مشتریان برای رسیدن به اهداف صادراتی،افزود: هر بنگاه تولیدی که نتواند با ذائقه مشتریان خود را وفق دهد شکست خواهد خورد چون تنها راه بقا در بازار توجه به نیازهای روز جامعه و مدیریت جدید و مبتکرانه است.
استان قزوین در زمینه صادرات و واردات با 37 کشور آسیایی و اروپایی در ارتباط است.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی

انتهای پیام /*

نظر شما