شناسهٔ خبر: 21598079 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تروریست های ضدسوری زیر بمباران روسیه قرار گرفتند

مسکو - ایرنا - بمب افکن های روسیه مراکز و مواضع اصلی تروریست های ضدسوری را در ادلب که بیشتر محل تجمع و فعالیت گروه جبهه النصره است، هدف بمباران قرار دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (سه شنبه) اعلام کرد: بمب افکن های روسی 10 بار مراکز تروریست ها را در استان ادلب بمباران کردند.
خبرگزاری ایتارتاس به نقل از سخنان ژنرال ایگور کوناشنکوف نوشت: در این حملات که هواپیماهای روسیه مستقر در سوریه شرکت داشتند، مراکز تروریست ها دور از مناطق مسکونی هدف قرار گرفت و داده های ماهواره ای هم آن را تایید کرد.
وی افزود: این حملات پس از شناسایی مراکز تروریست ها توسط پهپادها و نیز با استفاده از شیوه های دیگر تجسسی انجام گرفت و مراکز و ادوات جنگی تروریست ها که در حمله چند روز پیش به نیروهای روسی در شمال حما شرکت کرده بودند، هدف قرار گرفت و نابود شد.
کوناشنکوف همچنین ادعای مرکز موسوم به حقوق بشر سوریه مستقر در لندن مبنی بر حمله هواپیماهای نیروی هوافضای روسیه به مراکز مسکونی را در ادلب تکذیب و تاکید کرد: این مرکز طبق معمول هیچ گونه شواهدی برای اثبات ادعای خود ارائه نکرده است.
وی افزود: این مرکز که برپایه سخنان شاهدان عینی ادعاهای خود را منتشر می کند، در واقع به تروریست های جبهه النصره خدمت می کند.
رییس اداره اصلی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه نیز پیشتر در باره حمله تروریست ها به یک واحد نظامی روسیه در شمال حما اعلام کرده بود: تروریست های جبهه النصره تحت حمایت آمریکا حملات گسترده ای را در شمال غرب سوریه انجام دادند و گروهی از نیروهای ویژه روسی را در منطقه ادلب به محاصره در آوردند.
ژنرال سرگئی رودسکوی روز پنجشنبه اظهار کرد: به رغم توافق به دست آمده در مذاکرات اخیر آستانه، تروریست های جبهه النصره و گروههای همپیمان اقدام به حمله گسترده به مواضع ارتش سوریه در شمال و شمال شرق شهر حما در منطقه امن ادلب کردند.
رییس اداره اصلی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت: بر اساس اطلاعات در دست، این حمله را سازمان های اطلاعاتی آمریکا ترتیب داده و سازماندهی کردند تا از پیشروی موفق ارتش سوریه در شرق دیرالزور جلوگیری کنند.
روسیه از مهرماه سال 94 پس از درخواست رسمی دولت سوریه، با استفاده از مجموعه یگان هوافضای خود مستقر در پایگاه حمیمم از جمله دهها فروند بمب افکن و بالگرد، هواپیماهای تجسسی، موشکباری ناوها و زیردریایی همراه بمب افکن های قاره پیما، هزاران موضع تروریست ها بویژه داعش و جبهه النصره را بمباران کرد و با پشتیبانی از عملیات زمینی نظامیان سوری نیز بسیاری از مناطق آزاد شد.
کشورهای غربی-عربی ضدسوری از شش سال پیش با جذب تندروترین تروریست های تکفیری و سازماندهی گروه های تروریستی مختلف از جمله داعش، جبهه النصره، احرارالشام و جیش الاسلام برای جنگ در سوریه و براندازی دولت بشار اسد در طول شش ماه، این کشور و عراق را گرفتار نبردهای داخلی کردند که تاکنون دهها هزار کشته، میلیون ها آواره و ویرانی های گسترده برجای گذاشته است.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

انتهای پیام /*

نظر شما