شناسهٔ خبر: 21597628 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل قطار شهری کرمانشاه خبر داد:

پیشرفت۲۰ درصدی فازاول پروژه قطارشهری کرمانشاه/نیازمند اعتبارهستیم

کرمانشاه- مدیرعامل قطار شهری کرمانشاه از پیشرفت ۲۰ درصدی فاز اول قطار شهری کرمانشاه از سه راه مسکن تا میدان آزادی خبر دادو گفت: برای تسریع در پروژه نیازمند تامین منابع مالی و اعتبارات هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سعید سلیم ساسانی امروز سه شنبه در ادامه بازدید از بخش های مختلف پروژه قطار شهری کرمانشاه در مسیر میدان آزادی تا سه راه ۲۲ بهمن این پروژه در جمع خبرنگاران گفت: پس از اینکه مصوب شد، مرکز شهر یعین از محدوده سه راه ۲۲ بهمن تا میدان فردوسی، مسیر قطار شهری به صورت تونل و زیرگذر باشد، با جدیت عملیات مطالعه و شناسایی عوارض و ...آغاز و پس از اینکه کارهای ااولیه انجام شد، بحث انتخاب پیمانکار و... با رعایت قوانین و مقررات پیش رفت.

وی افزود: امروز تونل‌ های پروژه پیشرفت خوبی دارند و فاز اول آن در ۵ قطعه کاری وبه صورت شبانه روزی با کمترین درگیری و مواجه ترافیک برای شهروندان تونل با حجم بسیار بالای کار و بسیار دقیق و برنامه ریزی شده، در حال احداث است.

حفر ۸۰۰ متر تونل و اجرای عملیات در ۵ جبهه کاری

مدیرعامل قطار شهری کرمانشاه از حفر ۸۰۰ متر تونل از سه راه ۲۲ بهمن تا میدان آزادی خبر داد و گفت: این کار در ۵ جبهه در حال انجام بوده و عوامل محترم پروژه با برنامه ریزی لازم سعی کرده اند شبانه روز و با کمترین مزاحمت کار را انجام دهند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با توجه پیگیری مدیران استان و حساسیت موضوع که فاز اول پروژه باید تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسد، می توانیم امیدوار باشیم  که یک قطعه آن تا پایان فروردین ۹۷ آماده بهره برداری باشد.

ساسانی گفت: علی رغم اینکه در مسیر خوب پیش می رویم و تونل ها را داریم احداث می کنیم همچنین در بخش روگذر نیز احداث عرشه تقریبا به پایان رسیده است، برای بحث تجهیزات الکتریکال و مکانیکال، نیازمند اعتبارات، توجه و پیگیری بیشتر هستیم.

بهره ‌برداری از فاز اول قطار شهری ظرف ۴ سال

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با اشتفاده از مواردی چون فروش اوراق مشارکت، سرمایه‌گذاری خارجی و ...به این هدف دست یابیم و شاهد باشیم ظرف ۴ سال آینده افتتاح فاز یک پروژه از سه راه مسکن تا میدان آزادی را بهره برداری شده داشته باشیم.

مدیرعامل قطار شهری کرمانشاه از رفع مشکلات اولیه در احداث تونل ها و سرعت پیشرفت آن خبر داد و گفت: پیشرفت تونل ها حدود ۴۲ درصد اما کلیت پروژه از میدان آزادی تا سه راه مسکن بیش از ۲۰ درصد پیشرفت دارد.

وی افزود: امیدواریم پس از خرید ناوگان و تجهیزات، با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته، شاهد پیشرفت بیشتر پروژه باشیم و هر چه زدوتر به بهره برداری برسد.

سلیم ساسانی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تامین منابع مالی پروژه، بتوانیم شاهد شتاب قابل ملاحظه‌ای در پیشرفت آن باشیم.

این مسئول در ادامه و در محل قطعه دوم تونل که توسط موسسه حرا زیر مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در حال احداث است، گفت: خوشبختانه این موسسه تجربیات خوبی دارد و سوابق زیادی در احداث تونل دارد.

وی افزود: این موسسه در احداث تونل های زیر زمینی دارای تجربه، توان و تخصص کافی بوده و از این نظر هیچ نگرانی ای برای شهروندان در احداث این تونل و کیفیت آن وجود ندارد.

مدیرعامل قطار شهری کرمانشاه از عبور این تونل از زیر آبشوران، تکیه معاون و تکیه بیگلربیگی خبر داد و گفت: فاصله احداث تونل بافت تاریخی شهر بوده و باید حفاری و تحکیم به نحوی باشد که دچار صدمه ای از این نظر نشویم.

وی تصریح کرد: ما در این زمینه با میراث فرهنگی نیز مکاتباتی داشتیم و هماهنگی ها صورت گرفته است و حتما پیش بینی های لازم در این زمینه صورت می گیرد.

سلیم ساسانی افزود: پیش بینی های لازم، توان لازم، توان و تخصص پیمانکار نگرانی های ما را ۹۹ درصد برطرف می کند و یک درصد نیز برای اتفاقات غیرقابل پیش بینی قرار داده ایم.

هیچ نگرانی‌ای در خصوص امنیت احداث تونل قطار شهری وجود ندارد

وی افزود: علی رغم وجود نگرانی برای همه تیم ها، کار دارد خیلی حساب شده، دقیق و با برنامه پیش می رود. همچنین برای بناهای تاریخی و دهانه بازار و... پیش بینی لازم صورت گرفته و همه تغییر مکان ها چک می شود و جایی که به تکیه بیگلربیگی و دهانه بازار کنترل و پایش لازم برای تغییر مکان ها و نشست ها انجام می شود.

مدیرعامل قطار شهری کرمانشاه از انجام  فاز اول تونل توسط قرارگاه نصر و فاز دوم آن طی تفاهم نامه ای از میدان آزادی تا تقاطع مدرس انجام می شود. البته ادامه آن تا میدان فردوسی نیز به همین پیمانکار واگذار می شود اما فعلا قرار داد تا تقاطع مدرس است.

لزوم پیگیری اعتبارات برای پروژه ملی قطار شهری از دولت

وی پروژه قطار شهری کرمانشاه را یک پروژه ملی عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور در سفر به کرمانشاه گفتند در دولت یازدهم برای کرمانشاه راه آهن را آوردیم و در دولت دوازدهم مترو را خواهیم آورد. لذا ما باید این موضوع را به جد از معاونین ایشان پیگیری کنیم.

سلیم ساسانی افزود: از سوی دیگر ما باید با اعتماد به نفس و به جد پیگیر منابع مالی پروژه از محل فاینانس، فروش اوراق و دیگر محل ها باشیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون زمینه های خوبی فراهم است  اما این توان مالی که ما داریم متناسب با پروژه نیست و باید حتما افزایش یابد. لذا نیازمند پیگیری و چانه زنی بیشتر مسئولین استان است که برویم و پیگیری کنیم و آن را افزایش دهیم.

قطار شهری برندی برای غرب کشور و عامل تحول کرمانشاه است

مدیرعامل قطار شهری کرمانشاه، پروژه قطار شهری کرمانشاه را برندی برای غرب کشور دانست و گفت: ما باید این مطالبات را تبیین کنیم. چرا که وجود این پروژه کرمانشاه را متحول خواهد کرد و کانون توجه خواهد شد.

وی افزود: این پروژه مزایای اقتصادی، گردشگری و... زیادی برای استان به همراه خواهد داشت و این پروژه در کرمانشاه جزو پروژه های خوب کشور است و دومین تخصیص را بعد از اصفهان در کشور گرفته ایم اما برای ادامه کار نیازمند تامنی منابع از محل هایی چون فاینانس و... هستیم تا به اهداف ذکر شده برسیم.

بهره برداری از قطار شهری ظرف ۶.۵ سال در صورت تامین منابع

سلیم ساسانی در خصوص زمان بهره برداری از این پروژه گفت: بهره برداری از این پروژه می تواند خط به خط اتفاق بیفتد و با حداقل امکانات، ایستگاه و  واگن می توان از آن بهره برداری کرد و سپس آن را تکمیل کرد.

مدیرعامل قطار شهری کرمانشاه در پایان گفت: به شرط تامین منابع ظرف ۶ و نیم سال این پروژه  به بهره داری خواهد رسید.

نظر شما