شناسهٔ خبر: 21597266 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجت‌الاسلام حمید علم‌الهدی:

شهید علم‌الهدی دفاع را از مساجد آغاز کرد

خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام علم‌الهدی با بیان اینکه مسجد جزایری اهواز یک محوریت، صفا و روحانیت عجیبی دردوران دفاع مقدس داشت، گفت: شهید علم‌الهدی تلاش کرد مردم اهواز را از طریق مساجد ساماندهی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شبستان، مراسم رونمایی از کتاب دین، خاطرات بچه‌های مسجد جزایری اهواز نوشته علیرضا مسرتی به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، حجت الاسلام حمید علم‌الهدی برادر شهید حسین علم‌الهدی، عبدالحمید قره‌داغی مدیر انتشارات سوره مهر، علیرضا مسرتی نویسنده کتاب و چند تن از خانواده شهدا امروز چهارم مهر در باشگاه خبرنگاران جوان برگزار شد.

 

حجت الاسلام حمید علم‌الهدی برادر شهید حسین علم الهدی در این مراسم رونمایی گفت: در اولین روز شروع حمله ناجوانمردانه دشمن به خاک میهن شهید حسین علم الهدی شروع به برنامه ریزی کردند. ایشان قبل از انقلاب چریک و مبارز بودند. شهید علم الهدی مساجد اهواز را طراحی می کند. ایشان در اول مهر سال 57 با کمک چند تن از دوستانش مساجد شهر اهواز را تقسیم‌بندی می کند.

 

حجت الاسلام علم الهدی اظهار داشت: شهید علم الهدی یک شورای سه نفره برای هر کدام از مسجدهای اهواز تعیین کرد. یک دانشجو، یک فرد بومی و یک دانش آموز اعضای سه نفره شورای مسجد بودند. شهید علم الهدی شبانه در مساجد را زد تا در مساجد باز شود، این نشان از تدبیر ایشان بود. شهید علم الهدی به جای اینکه به پادگان برود تلاش کرد که مردم را از طریق مساجد ساماندهی کند.

 

وی با بیان اینکه مسجد جزایری اهواز خیلی حرف دارد، تصریح کرد: مسجد جزایری واقعا یک محوریت عجیب داشت، یک صفا و روحانیت عجیب در مسجد بود. بنده از آقای مسرتی تشکر می کنم که کتابی بعد از سالها در مورد بچه های مسجد جزایری نوشتند تا از این مسجد یادگاری به جا ماند؛ انشاءالله که این کتاب برگه و تحفه ای ارزشمند برای نسل آینده ما باشد.

 

بر اساس این گزارش، ترابیان، قائم‌مقام باشگاه خبرنگاران در این مراسم اظهار داشت: در این 10 ماهه که توفیق خدمت در باشگاه خبرنگاران جوان را دارم ،مراسمی به این بزرگی که خانواده شهدا در آن حضور داشته باشند، نداشتیم. حس خوبی از برگزاری این مراسم داریم. از خانواده شهدا که تا دنیا دنیاست نمی توانیم دین خود را به آنها ادا کنیم، تشکر می کنم. آنها منت نهادند و امروز به این مراسم تشریف آوردند.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از کتاب دین، خاطرات بچه های مسجد جزایری اهواز نوشته علیرضا مسرتی رونمایی شد و نویسنده کتاب دین مورد تجلیل قرار گرفت.

 

 

 

 

نظر شما