شناسهٔ خبر: 21596889 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری:

42 هزار نفر در چهارمحال و بختیاری جویای کار هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر 42 هزار نفر در چهارمحال و بختیاری جویای کار هستند که با اجرای دو طرح تولید انرژی خورشیدی و دهکده المپیک در شهرستان سامان به‌طور مستقیم و غیرمستقیم برای حدود 6 هزار نفر شغل ایجاد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازبام ایران خبر؛ سیدعباس جزایری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طرح‌های بسیاری در جهت رفع مشکلات حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تحقق اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است اظهار کرد: در جهت توسعه باغات و صنعت و همچنین اشتغال روستائیان تسهیلاتی در جهت توسعه باغات پرداخت شده است.

وی افزود: در طرح ملی اشتغال فراگیر، ۲۰ هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است و سهم استان از این رقم حدود ۴/۲۱ درصد است که این طرح می‌تواند جهت ایجاد اشتغال مؤثر باشد.

جزایری راه‌اندازی تعاونی را در ایجاد اشتغال روستائیان مؤثر دانست و گفت: انتظار داریم تا پایان سال حدود ۵۰ تعاونی جهت اشتغال روستائیان راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان علل ریزش تونل چری در شهرستان کوهرنگ و اقدامات اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این رابطه گفت: به‌ علت سست بودن دیواره‌های مسیر حفاری تونل و رانش زمین این حادثه رخ داد و متأسفانه سه نفر از کارگران فوت شدند و گزارش این حادثه توسط بازرسان این اداره به مقامات قضائی ارائه و همچنین تذکرات لازم به اداره تأمین اجتماعی جهت پیگیری وضعیت کارگران آسیب‌دیده داده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: باتوجه به رعایت نشدن مسائل ایمنی توسط پیمانکار مجری طرح این پروژه به‌طور موقت و جهت انجام بررسی علل حادثه تعطیل شده است و عوامل وقوع حادثه در دست بررسی است.

جزایری با تأکید بر اینکه وظیفه نظارت بر مسائل ایمنی کار و حمایت از کارگران بر عهده اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، تصریح کرد: متأسفانه مجریان اجرای این پروژه این اداره‌کل را در جریان آغاز اجرای پروژه جهت تأیید ایمنی کار قرار ندادند و همین مسئله منجر به وقوع حادثه در تونل چری شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه حدود ۲ هزار و ۴۷۱ نفر در چهارمحال و بختیاری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، ادامه داد: ما از اخراج دسته‌جمعی کارگران تا حد امکان ممانعت بعمل می‌آوریم و می‌توان یکی از دلایل افزایش جمعیت دریافت بیمه بیکاری در استان را اخراج دسته جمعی دو کارخانه برفاب و صبا فولاد عنوان کرد که حدود ۳۶۸ نفر کارگر در سال گذشته توسط این دو کارخانه به جمع بیکاران اضافه شدند.

نظر شما