شناسهٔ خبر: 21596804 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

بنیاد مسکن سالانه 100 هزار واحد مسکن اجتماعی احداث می کند

گنبدکاووس - ایرنا - معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می گوید که دولت تدبیر و امید با اعتماد به این نهاد انقلابی و مردمی، ساخت سالانه 100 هزار واحد مسکن اجتماعی را به بنیاد مسکن محول کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد حق شناس روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از مجتمع 60 واحدی مسکن شهری گنبدکاووس اظهار داشت: در انجام این ماموریت مهم، چند دستگاه و نهاد از جمله وزارت راه و شهرسازی در زمینه تامین زمین مورد نیاز و نهادهای حمایتی چون کمیته امداد و بهزیستی همکاری دارند.
وی گفت: اخیرا دستورالعمل پرداخت تسهیلات لازم برای ساخت این تعداد واحد مسکن اجتماعی از سوی ریاست جمهوری به بانک ها ابلاغ شده و بر این اساس، عملیات اجرایی ساخت این واحدها در شهرهای مختلف کشور آغاز می شود.
حق شناس، از وجود سه میلیون خانوار اجاره نشین با درآمد پایین در کشور خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر این، 19 میلیون خانوار ایرانی نیز درخانه های غیرمقاوم، کوچک و یا دارای مشکل زیست محیطی زندگی می کنند.
وی با تاکید برضرورت تلاش مضاعف برای رفع مشکل مسکن این اقشار توسط همه ادارات و نهادهای متولی، تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با پشتوانه حساب 100 امام راحل (ره) و مشارکت های مردمی اقداماتی خوبی دربحث ساخت مسکن برای محرومان و عمران آبادانی روستاها و مقاوم سازی مسکن آنان انجام داده است.
معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درخصوص پروژه های مسکن مهر که درشهرهای زیر 25 هزار نفر توسط این نهاد درحال احداث است نیز گفت: از مجموع 347 هزار واحد مسکن مهر، ساخت 330 هزار واحد آن پایان یافته که فروش اقساطی 300 هزار واحد آن انجام و ساخت بقیه واحدها نیز تا پایان امسال به اتمام رسیده و فروش اقساطی آن انجام می شود.
حق شناس افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از محل حساب 100 امام نیز 27 هزار واحد مسکونی در حال احداث دارد که از این تعداد 6 تا 7 هزار واحد آن تا پایان امسال تحویل افراد متقاضی می شود.
به گزارش ایرنا، معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین مراسم ضمن قدردانی از تلاش های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: در سایه این تلاش ها، 11 هزار واحد مسکن روستایی این شهرستان تسهیلات مقام سازی دریافت کرده اند.
عبدالقدیر کریمی افزود: درسال جاری و از محل یک هزارو 20 میلیارد ریال سهم اعتبارات تملک دارایی های این شهرستان، مبلغ 170 میلیارد ریال برای بنیاد مسکن و اجرای طرح های این نهاد در مناطق روستایی گنبدکاووس پیش بینی شده است.
به گزارش ایرنا، در این مراسم که مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان نیز حضور داشت، بهره برداری از 60 واحد مسکن شهری گنبدکاووس بامجموع زیربنای تقریبی پنج هزار مترمربع و هزینه 45 میلیارد ریال آغاز شد.
شهرستان مرزی گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

انتهای پیام /*

نظر شما