شناسهٔ خبر: 21596736 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بسته اخبار برگزیده میزان/ ۴ شهریور

طولانی شدن هشدار سیری با سریع غذا خوردن/سامسونگ با ساخت این گوشی هوشمند به جنگ با آیفون X رفت/حمامی با قدمت ۴۱۲ ساله که گالری نقاشی از عصر‌های گوناگون است/سکته ساکت چیست؟ /مردی که در کما با گوش دادن موسیقی گریه کرد!

خبرگزاری میزان- عامل اصلی چاقی عدم برقراری تعادل میان انرژی دریافتی و انرژی مصرفی،حمامی در مشهد با سابقه 412 ساله مربوط به دوران صفویه است که از بهترین مکانها برای گردشگری میباشدو ... از اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.

سرعت در غذا خوردن مفید یا مضر؟

تسنیم: مظهری، متخصص تغذیه و رژیم درمانی پیرامون مطلبی که خانم ها و آقایان معمولاً مطرح می کنند راجب این مسئله که می گویند ما کلا استعداد چاقی داریم، آب هم می خوریم چاق می شویم؛ گفت: این مطلب صحت ندارد.

وی در ادامه داد: آنچه مسلم است افرادی که دچار چاقی یا اضافه وزن می شوند اگر جنبه مرضی نداشته باشند یعنی کم کاری تیروئید، کیست تخمدان و بیماریی نداشته باشند در اکثریت قریب به اتفاق، تعادل برقرار نکردن بین انرژی دریافتی از غذاهای مختلفی که در وعده های سه گانه یا میان وعده ها دریافت کرده اند با مقادیر مصرف انرژی است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در ادامه تاکید کرد: به خصوص در افرادی که عادت دارند غذای خود را در چند دقیقه و سریع میل کنند این تعادل برقرار نمی شود.

وی تصریح کرد: وقتی که ما غذا را به علت افت قند خون یا گرسنگی شدید تناول می کنیم زمان لازم دارد که جوییده، بلیعده و هضم شود و به مرحله ای برسد که مرکز سیری و گرسنگی به ما اعلام شود.

مظهری در ادامه گفت: این زمان، بین 25 تا 30 دقیقه طول می کشد که به ما اعلام می کند به اندازه نیاز، انرژی و مواد مختلف دریافت کرده ایم.

وی ادامه داد: از این جهت، با آرامش غذا خوردن عامل جلوگیری برای افزایش دریافت انرژی است و اگر سریع غذا بخوریم بیشتر چاق می شویم.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی در پایان اظهارداشت: توصیه ما این است برای اینکه چاق نشوید نخست باید سرعت غذاخوردنتان را کم کنید؛ دوم به سرعت فعالیت بدنی خود اضافه کنید؛ با ورزش وزن خود را کنترل کنید تا اضافه نشود.

 

حمامی ۴۱۲ ساله وقفی با ۱۳ لایه نقاشی

در جوار حرم امام رضا(ع)؛ حمامی با قدمت 412 سال قرار دارد که امروزه تبدیل به موزه مردم‌شناسی شده است که به آن "حمام مهدی‌قلی‌بیک" می‌گویند که مربوط به دوره صفویه است و کسانی که می‌خواهند از این حمام زیبا و دیدنی دیدن کنند باید در مشهد به ابتدای بازار بزرگ، جنب مسجد شاه رفته تا این اثر تاریخی را که 40 سال است به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده است بازدید کنند.

در این حمام که به‌نوعی گالری نقاشی هم به حساب می‌آید نقاشی‌های بسیار زیبایی وجود دارد، به‌طوری که در زمان‌های مختلف و به‌فراخور مسائل اجتماعی هر روزگاری؛ نقاشی‌های متعددی به‌روی دیوارها، علی الخصوص سقف این حمام کشیده شده است، به‌صورتی که 13 لایه نقاشی به‌روی دیوارها در گذر تاریخ جا خوش کرده است.

در شهر مشهد و در راسته بازار بزرگ و نزدیک به مسجد هفتاد و دو تن امروزی فضای حمام قدیمی مهدی‌قلی‌بیک بنای یکی از امرای تیموری معروف به مسجد قرار دارد که به سال 1027 قمری ساخته شده است. این حمام مجموعه‌ای از فضاهای متعدد بوده و بزرگترین و زیباترین بخش آن بخش بینه حمام با هشت ستون و تزئینات نقاشی است.

این بنا وقف آستان قدس رضوی شده است که پس از مرمت و بازسازی در سال 1385ش به موزه مردم‌شناسی تغییر کاربری داده است.

در این موزه اشیایی از قبیل لوازم مورد نیاز در حمام‌های قدیمی، انواع سماورهای ذغالی، قندیل، ظروف مختلف، آبخوری، بخش نمایشگاه عکس قدیم و مردم‌شناسی به نمایش درآمده است.

 

طولانی شدن هشدار سیری با سریع غذا خوردن/سامسونگ با ساخت این گوشی هوشمند به جنگ با  آیفون X رفت/حمامی با قدمت 412 ساله که گالری نقاشی از عصرهای گوناگون است/سکته ساکت چیست؟/مردی که در کما با گوش دادن موسیقی گریه کرد!/

آیا گلکسی S9 می‌تواند آیفون X را شکست دهد؟

ایسنا:نبرد فعلی در صنعت گوشی‌های هوشمند بین سامسونگ نوت 8 و آیفون X است، اما یک گزارش می‌گوید سامسونگ در حال کار بر روی گلکسی S9 است تا آن را به عنوان پرچمدار جدید و با قابلیت رقابت بیشتر با پرچمدار اپل معرفی کند.

دوربین‌های گوشی‌های هوشمند گلکسی سامسونگ مدتهاست یکی از نقاط قوت در زمینه فروش آن هستند و این روند احتمالا با گلکسی S9 تغییر نخواهد کرد.

طبق گزارش "ETNews"، سامسونگ یک حسگر دوربین جدید را ساخته که می‌تواند فیلم‌ها را تا 1000 فریم در ثانیه ضبط کند، در حالی که آیفون X قابلیت ضبط فیلم با 240 فریم بر ثانیه را دارد.

این حسگر برای تولید انبوه در ماه نوامبر برنامه‌ریزی شده است که آن را برای عرضه همراه گلکسی S9 در ماه مارس یا آوریل 2018 آماده خواهد کرد.

قابلیت ضبط با 1000 فریم در ثانیه به این معنی است که دوربین گلکسی S9 قادر به گرفتن ویدیوهای بسیار دقیق و با جزئیات است و راه‌های جدیدی را برای کاربران برای تنظیم و ادیت فیلم‌هایشان فراهم می‌کند.

این حسگر همچنین اجازه می‌دهد که دوربین گلکسی S9 ویدیوهای حرکت آهسته (slow motion) را تا 40 برابر بهتر تصویربرداری کند.

حسگر جدید دوربین، با این حال برای اولین بار در گلکسیS9 تعبیه نمی‌شود، بلکه محصول شرکت رقیب، یعنی سونی و در مدل "Xperia XZ1" نیز وجود دارد. این گوشی هوشمند دارای یکی از بهترین دوربین‌های موجود در بازار شناخته می‌شود.

سنسور طراحی شده توسط سامسونگ دارای یک طراحی سه لایه با پردازش منطقی و حافظه روی تراشه است. با توجه به حافظه‌ای که در تراشه ساخته شده است، حسگر قادر خواهد بود قبل از اینکه فیلم توسط برنامه دوربین گلکسی S9 ذخیره شود، آن را با سرعت بالا به صورت در جا ذخیره کند. این بدان معناست که ضبط ویدیوی حرکت آهسته به تنها چند ثانیه محدود می‌شود.

صبر برای عرضه گلکسی S9 یا خرید گلکسی نوت 8؟

حسگر دوربین جدید سامسونگ، بازار گلکسی S9 را به خوبی تامین خواهد کرد، اما با ضبط ویدئوی حرکت آهسته، این ویژگی ممکن است به تنهایی و به اندازه کافی برای ایستادن در برابر آیفون X کافی نباشد.

احتمالا دوربین ارتقا یافته تنها ویژگی جدید در مورد گلکسی S9 نخواهد بود، هرچند که قبلا گزارش شده است که اندازه و کیفیت صفحه نمایش همانند گلکسی S8 خواهد بود.

برای آن دسته از طرفداران سامسونگ که نمی‌توانند چند ماه صبر کنند تا یک گوشی هوشمند جدید خریداری کنند، گلکسی نوت 8 در دسترس است.

برای کسانی هم که در مورد آزار دهنده بودن دکمه Bixby نگران بودند، سامسونگ خوشبختانه روشی را برای غیرفعال کردن آن در اختیار کاربران گذاشته است.

طولانی شدن هشدار سیری با سریع غذا خوردن/سامسونگ با ساخت این گوشی هوشمند به جنگ با  آیفون X رفت/حمامی با قدمت 412 ساله که گالری نقاشی از عصرهای گوناگون است/سکته ساکت چیست؟/مردی که در کما با گوش دادن موسیقی گریه کرد!/

 "سکته‌های ساکت" بی‌صدا می‌آیند

سالیانه قلب ۱۷.۵ میلیون نفر در دنیا به دلیل ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌ایستد؛ مشکلی که امروز جزو چهار عامل اصلی مرگ و میر در ایران قرار گرفته و رکورددار است؛

به همین دلیل ایران متعهد شده که تا سال ۲۰۲۵ با اجرای برنامه‌هایی متعدد در زمینه پیشگیری از ابتلا به این بیماری، رقم مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

 ۸۰ درصد مرگ‌های مربوط به قلب و عروق در کشورهای با درآمد کم و متوسط رخ می‌دهد؛ کشورهایی که منابع حداقلی انسانی و مالی برای پرداختن به بار بیماری‌های قلبی را دارند.

فدراسیون جهانی قلب، شعار امسال روز جهانی این بیماری را " همه با هم برای قلب" انتخاب کرده است تا مانند هر سال توجه مردم را به سلامتی مهم‌ترین عضله بدن جلب کند.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در زمینه بیماری‌های قلبی یادآوری می‌شود حوادث قلبی بدون نشانه است؛ عبارت "سکته ساکت" مربوط به مواردی است که بیمار از بیماری خود اطلاع ندارد.

دکتر مسعود قاسمی - رئیس انجمن اتروز اسکلروز ایران  با بیان اینکه نداشتن نشانه بیماری قلبی، دلیل بر سلامت قلب نیست، اظهار کرد: در سکته‌های ساکت گروهی از بیماران که بخش زیادی از آنها را سالمندان تشکیل می‌دهند و کسانی که دیابت دارند، ممکن است با وجود تنگی رگ‌های قلب، متوجه علائم بیماری‌های یا احساس ناراحتی در قفسه سینه خود نشوند؛ این در حالیست که بیماری در رگ‌های آنها پیشرفت می‌کند و آنها را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: ما عادت داریم علائم بیماری‌ها را به مسائل ضعیف و کم اهمیت نسبت دهیم، به آنها توجه نکنیم یا نشانه‌ها را نفی کنیم.

همچنین ممکن است آنها را به بیماری‌های دیگری نسبت دهیم، اما اجتناب از قبول علائم یا اشتباه در تفسیر آنها می‌تواند باعث بروز حادثه قلبی شود.

در گروه‌های در معرض خطر مانند مردان بالای ۴۰ سال که سابقه بیماری خانوادگی دارند و کسانی که زمینه چاقی، فشار خون، چربی بالا و مصرف سیگار دارند، ضمن حذف عوامل خطر، بهتر است مراقبت‌های دوره‌ای را انجام دهند و خطر بیماری قلبی را به حداقل برسانند.

شیوع بالای بیماری در مردان بالاتر از ۳۰ سال

وی ابتلا به بیماری‌های قلبی را در میان مردان بعد از ۳۰ سالگی شایع‌تر دانست و گفت: آمار ابتلا در زنان و مردان بعد از آغاز دوره یائسگی زنان، مساوی می شود. اما در مجموع هرچه سن بروز بیماری پایین‌تر باشد، خطر آن بیشتر خواهد بود.

رئیس انجمن اتروز اسکلروز ایران به موضوع پیشگیری ثانویه در بیمارانی که سابقه حادثه قلبی دارند نیز اشاره کرد و گفت: کسانی که حادثه قلبی را گذرانده‌اند برای جلوگیری از تکرار آن یا کاهش اثرات ناشی از حادثه اول، باید روش زندگی خود را اصلاح کنند و داروهای خود را به صورت صحیح مصرف کنند تا از تکرار دوباره حادثه قلبی جلوگیری شود.

قاسمی با اشاره به اینکه بیماری‌های قلبی طیف زیادی از اختلالات مربوط به این عضله را در بر می‌گیرد، افزود: در تمام دنیا بالاترین علت مرگ و میر بیماری‌های قلبی و عروقی است.

در میان مهم‌ترین عوامل منجر به مرگ در دنیا مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته‌های مغزی، سرطان‌ها، تصادفات و بیماری‌های عفونی، بیماری‌های قلبی و عروقی هنوز هم رکورددار هستند.

در حال حاضر ۳۵ درصد علل مرگ و میر در دنیا مربوط به این بیماری‌ها است، اگر سکته‌های مغزی و بیماری‌های عروقی را نیز به این عوامل اضافه کنیم، آمار مرگ و میر مربوط به این بیماری‌ها به بیش از ۵۰ درصد می‌رسد.

وی تصریح کرد: عدم کنترل چربی خون و مصرف داروهایی که برای پیشگیری از سکته در بیمارانی که یک بار حادثه قلبی را پشت سر گذاشته‌اند نیز منجر به حوادث قلبی می‌شود و می‌تواند جان بیمار را بگیرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد تغییرات جداره رگ‌ها از زمان جنینی شروع می‌شود. اگر سبک زندگی خانواده‌ها تصحیح شود، میزان قابل توجهی از حوادث قلبی و عروقی کاسته می‌شود.

کشورهای اسکاندیناوی در دوره‌ای بالاترین میزان مرگ ومیر به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی را در میان کشورهای اروپایی داشتند، اما با دو دهه برنامه ریزی و توجه به اصلاح سبک زندگی و مراقبت‌های قلبی و عروقی به کم ترین میزان حوادث در این زمینه در میان جوامع اروپایی دست پیدا کردند.

رئیس انجمن اتروز اسکلروز ایران همچنین تاکید کرد که برنامه‌ریزی در زمینه پیشگیری، هزینه کمتری نسبت به درمان، مراقبت و داروهای بیماری‌های قلبی دارد و می‌تواند جامعه سالم‌تری ایجاد کند.

 

طولانی شدن هشدار سیری با سریع غذا خوردن/سامسونگ با ساخت این گوشی هوشمند به جنگ با  آیفون X رفت/حمامی با قدمت 412 ساله که گالری نقاشی از عصرهای گوناگون است/سکته ساکت چیست؟/مردی که در کما با گوش دادن موسیقی گریه کرد!/

 

 مردی در کما گریه کرد!

مهر:مردی که ۱۵ سال زندگی نباتی داشت، پس از تحریک عصب مغزی برای نخستین بار اشک ریخت. نام این بیمار فاش نشده است.

این مرد ۳۵ ساله به دلیل تصادف با دچار آسیب مغزی شدید شد و به کما رفت. او اکنون پس از مدتی طولانی با علائمی کوچک آگاهی خود از جهان اطرافش پس از تصادف را نشان می دهد.

این تغییر پس از آن اتفاق افتاد که یک محرک الکتریکی به مغز او متصل شد. در همین راستا وی توانست لبخند بزند و حتی هنگام گوش دادن به موسیقی دلخواهش گریه کرد.

همچنین این بیمار برای نخستین بار پس از آنکه شی جلوی چشمش حرکت داده شد، با چشمانش آن را دنبال کرد و براساس درخواست سر خود تکان دهد.

در هر حال این پیشرفت ها پس از تحریک عصب «واگ» به وجود آمد، این عصب مغز را به بقیه بدن متصل می کند و در هوشیاری انسان نقش مهمی دارد.

تاکنون تصور می شد فردی که بیش از یک سال در وضعیت حیات نباتی باشد، نمی تواند دوباره هوشیار شود. محققان اکنون تصمیم دارند از همین روش برای بیماران دیگر نیز استفاده کنند.

طولانی شدن هشدار سیری با سریع غذا خوردن/سامسونگ با ساخت این گوشی هوشمند به جنگ با  آیفون X رفت/حمامی با قدمت 412 ساله که گالری نقاشی از عصرهای گوناگون است/سکته ساکت چیست؟/مردی که در کما با گوش دادن موسیقی گریه کرد!/

 

 رباتی که سرآشپزها را بازنشسته می‌کند

باشگاه خبرنگاران جوان: کارشناسان اعلام کرده اند روبات هوشمند فلیپی (Flippy) که بازویی روباتیک دارد یکی از بهترین سرآشپز‌ها برای تهیه همبرگر در رستوانی در کالیفرنیای آمریکا است.

این روبات دارای بازویی با ۶ محور برای حرکت در زاویه‌های مختلف است و با استفاده از سیستم هوش مصنوعی AI می‌تواند در زمان مناسب همبرگر‌های سرخ شده را برگرداند و حتی آن‌ها را برای سرو نهایی به مشتری آماده کند.


فلیپی همچنین دارای حسگر‌هایی است که می‌تواند بر کارسایر اعضای کادر آشپزخانه نظارت کند و درصورتی که آن‌ها به اشتباه همبرگر را آماده کنند یا خوراکی هایی، چون پنیر یا کاهو را به اشتباه اضافه کنند به سرعت تذکر لازم را می‌دهد.

رستوران زنجیره‌ای کالی برگر (CaliBurger) ابتدا درماه مارس سال جاری استفاده ازاین روبات سرآشپز را به صورت آزمایشی در یکی از شعبه‌های خود آغاز کرد و اکنون اعلام کرده است که استفاده از روبات فلیپی یک موفقیت در زمینه آشپزی است.


از دیگر قابلیت‌های روبات فلیپی امکان تشخیص نوع گوشت و زمان مورد نیازبرای پخته و کبابی کردن آن است، طراحان سازنده این روبات اعلام کرده اند فلیپی درآینده جای نیرو‌های انسانی در رستوران و فست فود‌ها دردنیا را می‌گیرد و به رقیبی جدی برای آن‌ها تبدیل می‌شود.


قیمت این روبات حدود چهل وپنج هزار دلار است و به گفته صاحبان رستوران وجود آن سبب جذب مشتری شده است، زیرا مردم با یک شیوه جدید تهیه غذا مواجه می‌شوند که با شیوه‌های سنتی تفاوت چشمگیری دارد.

طولانی شدن هشدار سیری با سریع غذا خوردن/سامسونگ با ساخت این گوشی هوشمند به جنگ با  آیفون X رفت/حمامی با قدمت 412 ساله که گالری نقاشی از عصرهای گوناگون است/سکته ساکت چیست؟/مردی که در کما با گوش دادن موسیقی گریه کرد!/

 

جدی ترین تهدیدهای سلامتی در ۱۰ سال آینده از نظر بیل گیتس

زومیت:بیل گیتس در ادامه‌ی اقدامات بشردوستانه از طریق بنیاد خیریه‌اش، چشم‌اندازی ۱۰ ساله از وضعیت سلامت در کشورهای درحال‌توسعه و پیشرفته ارائه کرده است.

بیل و ملیندا گیتس اولین گزارش سالانه‌ی موسوم به گل کیپرز را منتشر کرده‌اند. این گزارش از کلیدی‌ترین معیارهای سنجش سلامت عمومی و بررسی مشکلات تأثیرگذار بر حوزه‌ی سلامت حکایت می‌کند.

آن‌ها اعلام کردند که کاهش چشمگیر مرگ و میر در کودکان و سرایت ایدز از دستاوردها و مسائل تنظیم خانواده و احقاق حقوق زنان از فعالیت‌های روبه‌پیشرفت بوده است.

در یکی از نشست‌های خبری اخیر، بیل گیتس از بیماری‌های عفونی و مزمن به‌عنوان بزرگ‌ترین نگرانی حوزه‌ی سلامت در دهه‌ی پیش رو یاد کرد. وی گفت:

مشکل بزرگ ما، پیشرفت دائمی بیماری‌هایی مانند دیابت، آلزایمر و بیماری‌های عصبی است؛ حال آنکه بسیاری از کشورهای درحال‌توسعه با بیماری‌های عفونی مانند مالاریا، اسهال عفونی، ذات‌الریه، سل و ایدز نیز دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

خاستگاه بیشتر این بیماری‌های خاص و مزمن، کشورهای پیشرفته یا درحال‌توسعه بوده‌اند که ریشه‌ی آن را باید در فاکتورهای زیست‌محیطی و شرایط زندگی مردم جستجو کرد؛ با این وجود هنوز اطلاعات ناچیزی در خصوص این علل در دست است.

برای مثال در کشورهای پیشرفته، میزان آلزایمر و زوال عقل در طی سالیان همواره رو به افزایش بوده است؛ به‌طوری که مرکز کنترل بیماری‌های ایالات متحده آمریکا تخمین زده است تعداد این بیماران تا سال ۲۰۵۰ سه برابر خواهد شد. دانشمندان برخی از علل این افزایش را عوامل ژنتیکی، رژیم غذایی و شرایط اجتماعی تشخیص داده‌اند.

برخی دیگر از بیماری‌ها تأثیر سریع‌تری می‌گذارند. بزرگ‌ترین عوامل مرگ‌ومیر در آمریکا بیماری‌های قلبی و سرطان هستند که سالانه سبب مرگ ۱.۲ میلیون نفر می‌شوند. گیتس خاطرنشان کرد پولی که در این کشورها صرف تحقیق و ساخت داروهای جدید می‌شود، از اصلی‌ترین هزینه‌های این کشورها به‌حساب می‌آید.

تاکنون محققان بیشتر به دنبال راه‌های هوشمندتر و دقیق‌تری برای تشخیص بیماری سرطان بوده‌اند. بعضی از آزمایشگاه‌ها در آمریکا از تست خون استفاده می‌کنند که می‌تواند بیماری را ماه‌ها زودتر از بهترین روش‌های رایج دیگر تشخیص دهد. بیل گیتس افزود:

فکر می‌کنم می‌توانیم امیدوار باشیم؛ چرا که پیشرفت‌های بزرگی در راه است.

بیماری‌های عفونی نحوه‌ی شیوع دیگری دارند. مالاریا که توسط نوعی حشره در مردمی که در معرض آب آلوده، وضعیت بهداشتی نامناسب و دارای روابط جنسی ناسالم هستند شیوع می‌یابد، بزرگ‌ترین سردمدار این نوع بیماری‌ها است. گیتس گفت:

اصلی‌ترین کاری که مسئولین و خیریه‌ها (همچون بنیاد بیل و ملیندا گیتس) باید انجام دهند، کمک‌رسانی برای بهبود شرایط در کشورهای درحال‌توسعه و هم‌زمان اجرای راه‌های درمانی پایدار مانند واکسیناسیون است؛ زیرا تهیه‌ی دارو در آن کشورها به‌آسانی کشورهای پیشرفته صورت نمی‌گیرد.

در نتیجه، کشورهای درحال‌توسعه‌ی شرق آفریقای و آمریکای مرکزی، وابستگی بیشتری به امداد مردمی و کمک‌رسانی از خارج دارند.

یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های بیل گیتس در گذشته مربوط به ایدز بود. در ۱۵ سال اخیر فعالیت‌های مهمی برای کاهش رشد جهانی ایدز انجام شده؛

اما بودجه‌ی این فعالیت‌ها به دلیل هزینه‌های سرسام‌آور رو به اتمام است.در گزارش گیتس از نگرانی وی درباره جامعه‌ی رو به رشد آفریقا نوشته شده است که روند فوق می‌تواند تعداد بیماران قربانی اچ‌آی‌وی را به‌سرعت افزایش دهد. وی نوشته است:

این یک چشم‌انداز وحشت‌آور از آینده است. ما بدون سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی تحقیقات نمی‌توانیم از شیوع اچ‌آی‌وی جلوگیری کنیم.

 طولانی شدن هشدار سیری با سریع غذا خوردن/سامسونگ با ساخت این گوشی هوشمند به جنگ با  آیفون X رفت/حمامی با قدمت 412 ساله که گالری نقاشی از عصرهای گوناگون است/سکته ساکت چیست؟/مردی که در کما با گوش دادن موسیقی گریه کرد!/

 

 

 
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

نظر شما