شناسهٔ خبر: 21596128 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دریاچه ارومیه باید به تراز اکولوژیک برسد

استاندار آذربایجان شرقی گفت: دریاچه ارومیه باید احیاء شده و به تراز اکولوژیک برسد.

صاحب‌خبر -

دریاچه ارومیه باید به تراز اکولوژیک برسدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت دریاچه‌ی ارومیه، گفت: دریاچه ارومیه باید احیاء شده و به تراز اکولوژیک برسد؛ در این خصوص با آقای کلانتری هم صحبت کردم و باید با همراهی نمایندگان استان اعتبارات دریاچه را پیگیری کنیم.

وی افزود:تغییرات گسترده مدنظر نیست، بلکه نقاط ضعف ترمیم می‌شود و هدفمان هم انتخاب مدیرانی پاکدست، همراه با دولت و موفق در عرصه‌ی جذب سرمایه‌گذار است؛ در واقع تمامی اقدامات همراه با تدبیر خواهد بود.

وی در خصوص اولویت‌هایش برای آذربایجان شرقی، اعلام کرد: باتوجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» و تأکیدات رئیس جمهور؛ تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال در اولویت اصلی تمامی استان‌ها قرار دارد و ما نیز اشتغال‌زایی را در اولویت نخست قرار داده‌ایم.

وی افزود: البته در کنار اشتغال‌زایی برنامه‌هایی برای توسعه‌ی اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، ورزشی و ... استان داریم که به امید خدا عملی می‌کنیم.

خدابخش با بیان اینکه پتانسیل‌های آذربایجان شرقی در مقایسه با سایر استان‌ها کم نظیر است، اظهار کرد: آذربایجان شرقی در صادرات غیرنفتی رتبه‌ی نخست کشور را دارد؛ این بدین معناست که محصولاتی با رعایت استانداردهای جهانی در این استان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت صنعتی، معدنی، گردشگری، علمی و صنایع دستی استان بی‌نظیر است، تصریح کرد: هریک از این بخش‌ها می‌تواند روح تازه‌ای به اقتصاد استان بدهد و ما باید مشکلات و موانع بر سر راه را رفع کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت‌های منطقه‌ی ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، گفت: منطقه ویژه ربع رشیدی زمینه‌ی تجاری‌سازی فناوری و فعالیت صنایع دانش بنیان را فراهم کرده و یکی دیگر از پتانسیل‌های استان به شمار می‌رود.

وی، رویداد گردشگری «تبریز 2018» را فرصتی طلایی برای استان دانست و خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم از این فرصت استفاده کرده و با معرفی پتانسیل‌های آذربایجان شرقی گردشگر جذب کنیم؛ شاهد جهش فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان خواهیم بود. معتقدم رویداد تبریز 2018 فرصت بی‌نظیری است که بایداز آن استفاده کنیم.

خدابخش، سند تدبیر و توسعه‌ی آذربایجان شرقی را برنامه‌ای مدون برای توسعه‌ی استان دانست و افزود: این سند در سال 92 تدوین شده و شامل هسته‌های کلیدی به منظور رسیدن به شاخص‌های توسعه است که برای تمامی شهرستان‌ها و در تمامی حوزه‌ها اعم از صنعتی، عمرانی، جذب سرمایه‌گذار و ... تدوین شده است.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه سند تدبیر و توسعه استان در سال 92 تدوین شده است، ضروریست در مدت یک ماه اطلاعات این سند را به روز کنیم.

وی با تأکید بر جذب سرمایه‌گذار خارجی در بخش‌های مختلف، اعلام کرد: بعد از برجام، خطوط ارتباطی خوبی با کشورهای اروپایی و کشور چین و کره‌جنوبی فراهم شده و بر این باورم با استفاده از توان نخبگان اجرایی و دانشگاهی می‌توان کارهای بزرگ و ماندگاری انجام داد.

خدابخش، حضور حجت الاسلام آل هاشم را غنیمتی برای آذربایجان شرقی دانست و افزود: علاوه بر ایشان، آذربایجان شرقی 19 نماینده‌ی مجلس دارد که در این بین دکتر پزشکیان نائب رئیس مجلس و دکتر فرهنگی عضو هیأت رئیسه مجلس است؛ این پتانسیل را در هیچ استان دیگری سراغ ندارم و باید از توان نماینده‌های استان در پیگیری طرح‌های مربوط به آذربایجان شرقی استفاده کنیم.

وی در خصوص وضعیت صنایع استان، گفت: در سال 91 قیمت دلار یک روزه سه برابر شد و همین موضوع مشکلات زیادی برای صنایع مختلف ایجاد کرد؛ خوشبختانه در سال‌های اخیر دولت با تشکیل ستاد تسهیل، وضعیت صنایع را بررسی کرده و با اعطای تسهیلات مشکلاتشان را رفع کرده است.

وی با بیان اینکه صنعت، زیربنای اقتصاد است، خاطرنشان کرد: به طور دقیق مشکلات صنایع استان را احصاء و رفع خواهیم کرد؛ همچنین توجه ویژه‌ای به رفع مشکلات صنایع مادر داریم.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص مشکلات کارخانه‌ی ماشین‌سازی تبریز، گفت: بنده زمانی در ماشین‌سازی فعالیت کردم و تا حدودی با مشکلات این واحد صنعتی بزرگ آشنا هستم، طبق برنامه‌ آخرین وضعیت این واحد را بررسی کرده و تصمیماتی عملی در خصوص آن اتخاذ خواهیم کرد.

 

 

انتهای پیام/ش

تأکید بر جذب سرمایه‌گذار خارجی دراستان

 

 

نظر شما