شناسهٔ خبر: 21595599 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

عدم تعامل دستگاه های متولی، اجرای فاز دوم پارک ملل را به تاخیر انداخت

ساری- نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری عدم تعامل دستگاه های متولی و سختگیرهای صورت گرفته در صدور مجوزهای لازم را علت تاخیر در اجرای فاز دوم پارک ملل اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی اکبر زلیکانی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی  در پاسخ به سوال قدس آنلاین، با اشاره به اینکه حریم و بستر رودخانه متعلق به مردم و انفال است و باید از حریم رودخانه تجن برای توسعه بهره برد، توضیح داد: در مجموعه  شهرداری تصمیمات خوبی اتخاذ شده تا بستر و حریم رودخانه که متعلق به مردم است را ساماندهی و در حوزه های گردشگری و اشتغال و هم در کاهش ترافیک منطقه، گام های اساسی برداشت.

وی اضافه کرد: نهادهای متولی این بخش، اعم از شرکت آب منطقه ای، استانداری، جهاد کشاورزی و فرمانداری برخلاف فاز اول پارک ملل، بسیار سختگیرانه عمل کرده و مجوزهای لازم را صادر نمی کنند و اینگونه کار به تعویق می افتد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری ادامه داد: در کمال تعجب، برخی افراد در حریم و بستر رودخانه و در انفال عمومی، سند قطعی دارند که این هم معضلی دیگر در راه اجرای فاز دوم است.

پروژه زباله سوز ساری کارشناسی نیست

زلیکانی در پاسخ به سوال دیگر قدس در مورد آخرین وضعیت احداث نیروگاه زباله سوز ساری و برنامه های ساماندهی زباله ها گفت: شهرداری مجری سیاست هایی است که سازمان مدیریت پسماند آن را ابلاغ می کند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه تا این لحظه طرح جامع مدیریت پسماند در مازندران تدوین نشده است، ادامه داد: دبیر ستاد مدیریت پسماند، سازمان محیط زیست است و ریاست این ستاد به عهده استاندار است و هر تصمیمی که در کارگروه مدیریت پسماند گرفته شود، دستگاه متولی که همان شهرداری است مکلف و ملزم به اجرای آن است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری افزود: متأسفانه از تهران و به صورت  جزیره ای عمل کرده و بدون مطالعات فاز صفر تصمیم گرفتند که به جای تبدیل زباله ها به کمپوست آنرا به وسیله نیروگاه زباله سوز دفع کنند.

زلیکانی اضافه کرد: متاسفانه از گذشته تا به امروز در مورد گزینه های اجرائی دفع زباله هیچ کارشناسی صورت نگرفت و هر مدیری با سلیقه خودش تصمیم به شیوه ای از دفع زباله گرفته است و هیچگاه شرایط محیطی و آنالیز کمی و کیفی، مشکلات مناطق و حمل و دفع زباله، محور تردد و مسائل اقتصادی در نظر گرفته نشده است.

وی به بیان مشکلات مالی در اجرای پروژه نیروگاه زباله سوز که منابع تأمین اعتبار آن  ملی و تخصیص آن ناچیز است اشاره کرد و گفت: متأسفانه قبل از اجرای این طرح مطالعات لازم در این بخش انجام نشد و مشخص نیست که چه زمانی این پروژه به سرانجام خواهد رسید.

شهرداری با کمبود منابع موالی مواجه است

زلیکانی در رابطه با قطع کمک های شهردار به هیئت های مذهبی گفت: مضیقه های مالی شهرداری، عدم مدیریت پرداخت در سالهای گذشته و تبعیض در پرداخت ها توسط بعضی اعضای شورا در سنوات قبل، از دلایل عدم حمایت از هیأتهای مذهبی است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه متأسفانه هر جا تخلفی صورت می گیرد، پای یک ژن خوب در میان است، افزود: شهرداری از کمبود بودجه در این بخش رنج می برد و به طور مثال هنوز از سال گذشته شهرداری به دو فروشگاه مواد غذائی از بابت کمک به هیئت ها حدود ٤٠٠ میلیون تومان بدهکار است.

زلیکانی ادامه داد: شهرداری درگیر به پایان رساندن بوستان ولایت و هزینه های آن است تا حدود٣٠٠ جوان در آن مشغول به کار شوند، و در این شرایط امسال شهرداری توان کمک به هیأتها را ندارد.

وی حضور و مشارکت اصحاب رسانه در جلسات شورای اسلامی شهر ساری را موجب اثربخشی بیشتر در اتخاذ  تصمیمات نمایندگان دانست و تأکید کرد: سیاست نمایندگان دوره پنجم شورا بر این اساس است که همه ی اصحاب رسانه، و حتی مردم حق دارند در جلسات علنی حضور داشته باشند و صدای نمایندگان خود را بشنوند.

نظر شما