شناسهٔ خبر: 21595219 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

(تصاویر) روایت کودکان روهینگیا از نسل‌کشی

صاحب‌خبر -
اوضاع کودکان روهینگیا به مرز هشدار رسیده است؛ صندوق کودکان سازمان ملل می گوید تعداد بی سابقه دویست هزار کودک آواره از میانمار گریخته اند و اکنون به شدت نیازمند کمک هستند.
 
به گزارش فرادید، کودکان دست کم شصت درصد از سیصد و سی هزار روهینگیایی را که در چند هفته گذشته به بنگلادش فرار کرده اند تشکیل می دهند.صندوق کودکان سازمان ملل می گوید این افراد که از لحاظ روحی به شدت آسیب دیده‌اند، در حالی وارد بنگلادش می شوند که پس از چند روز پیاده روی، دچار سوء تغذیه شده‌اند.   

همچنین کودکان زیادی علائم آسیب روحی دارند از جمله اینکه بدن آنها لرزش دارد و نمی توانند با افراد دیگر تعامل کنند. یونیسف اکنون در کلینیک های سیار که بین اردوگاههای آوارگان حرکت داده می شوند به کودکان روهینگیایی مشاوره می دهد. اگر کودکان نتوانند صحبت کنند به آنها مداد و کاغذ داده می شود. برخی اوقات کودکان شروع به نقاشی کردن عکس های هرج و مرج و ویرانی می کنند که پیش از ترک میانمار شاهد آن بوده اند. دانستن اینکه این کودکان چه مسائلی را پشت سر گذاشته اند، دشوار است اما این نقاشی ها نشان از فاجعه ای دارد که بر آنها و خانواده هایشان گذشته است.

نظر شما