شناسهٔ خبر: 21594974 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یک هزار مهد کودک در آذربایجان‌شرقی

معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر یک‌هزار مهدکودک در سراسرآذربایجان‌شرقی فعال بوده که به صورت ۵۰۰ مهدکودک شهری و ۵۰۰ مهدکودک روستایی است.

صاحب‌خبر -

یک هزار مهد کودک در آذربایجان‌شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛فرگل صحاف معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی شهریه‌های مهدکودک‌ها نسبت به سال گذشته و ابلاغ آن به تمام مهدکودک‌ها،گفت: با توجه به طبقه‌بندی مهدکودک‌ها به صورت سه ستاره، دو ستاره، یک ستاره، تک ستاره مشروط و بدون ستاره، میزان شهریه نیز برای هر کدام متفاوت است.

 معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر یک‌هزار مهدکودک در سراسرآذربایجان‌شرقی فعال بوده که به صورت ۵۰۰ مهدکودک شهری و ۵۰۰ مهدکودک روستایی است.

وی با بیان اینکه ۴۵ هزار کودک در مهدکودک سطح استان ثبت‌نام کرده‌اند،گفت: ۱۵ هزار کودک در مهدکودک روستایی و ۳۰ هزار کودک در مهدکودک شهری حضور دارند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی شهریه‌های مهدکودک‌ها نسبت به سال گذشته و ابلاغ آن به تمام مهدکودک‌ها تصریح کرد: با توجه به طبقه‌بندی مهدکودک‌ها به صورت سه ستاره، دو ستاره، یک ستاره، تک ستاره مشروط و بدون ستاره، میزان شهریه نیز برای هر کدام متفاوت است.

وی اضافه کرد: شهریه مهدکودک‌ها با توجه به ستاره آنها که براساس کیفیت، فضای آموزشی و امکانات موجود اعطا شده نیز متغیر است و بین شهریه مهدکودک با ستاره با بدون ستاره و یا ستاره کم تفاوت وجود دارد.

صحاف با تاکید به اینکه تمام مدیران، موسس‌ها، مربیان و خدمه مهد کودک ملزم به گذراندن دوره ارتقای آموزش مدیران و مربیان مهدکودک هستند، ابراز کرد: طرح ارتقای آموزش مدیران و مربیان مهد کودک با همکاری دانشگاه جامع علمی -کاربردی تمام کادر اجرایی مهد کودک را ملزم به گذراندن این دوره می‌کند و هیچ مربی یا مدیری بدون گذراندن این دوره حق فعالیت در مهدهای کودک را نخواهد داشت.

وی افزود: در طول سال از نظر بازرسی بهداشتی، آموزشی و استحکام بنا برنامه نظارت بر مهد کودک‌ها را داریم که به صورت کارشناسی بازدید مستمر صورت می‌گیرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان خاطرنشان کرد: هر مهدکودک اشتغال برای پنج نفر در شهرها و دو نفر در روستاها را ایجاد می‌کند و در مجموع برای ۴ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

 

انتهای پیام/ش

افزایش 10 درصدی شهریه مهدکودک‌ها

نظر شما