شناسهٔ خبر: 21594801 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان:

طرح تحول اقتصادی در ۱۱۹ روستای استان اجرا می شود/ حمایت ویژه از ۱۰۰ پروژه اقتصادی در روستاها

خبرگزاری شبستان: مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان از اجرای طرح تحول اقتصادی در ۱۱۹ روستای استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، علی نصیبی، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان، امروز (4 مهر) در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری و اهمیت مقوله اقتصاد، یکی از اولویت های امسال، توسعه اقتصادی روستاها است.

 

وی افزود: در قانون برنامه ششم توسعه موارد زیادی برای توسعه روستایی کشور ذکر شده که طبق ماده 27 دولت مکلف است، در هر سال از اجرای برنامه تحول اقتصادی در پنج هزار روستا را در دستور کار قرار دهد.

 

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری با اشاره به اجرای این طرح در استان، اظهار کرد: در سال نخست اجرای این طرح 119 روستای استان از سوی سازمان برنامه و بودجه انتخاب می شود که با بکارگیری ظرفیت ها، مشارکت نیروهای محلی و هم چنین بهره گیری از تسهیلات بانکی زمینه توسعه اقتصادی روستاها فراهم خواهد شد.

 

وی به یکی دیگر از طرح هایی که با هدف توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در روستاها اجرا می شود، اشاره کرد و افزود: طرح 14 روستای بدون بیکار در 14 شهرستان با همکاری صندوق کارآفرینی امید در دستور کار قرار دارد که براساس ابلاغیه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قرار است به طرح های اشتغالزایی و تولیدی در این روستاها تسهیلات ارزان قیمت اختصاص داده شود.

 

نصیبی با بیان اینکه از پروژه اقتصادی اولویت دار و مهم در روستاها حمایت می شود، اظهار کرد: امسال بنا داریم از 100 پروژه اقتصادی اثرگذار و مهم در روستاها به صورت ویژه حمایت کنیم و دریافت تسهیلات بانکی آنها را به سرانجام برسانیم.

 

وی به پرداخت تسهیلات برای واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی در روستاها هم اشاره کرد و گفت: با توجه به تفاهم نامه هایی که در سطح ملی منعقد شده به این واحدها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی  و با عاملیت بانک کشاورزی تسهیلات پرداخت خواهد شد.

 

به گفته نصیبی، کارمزد این تسهیلات در مناطق محروم 12 درصد و در سایر مناطق با سود 16 درصد در قالب سرمایه در گردش پرداخت می شود.

 

نظر شما