شناسهٔ خبر: 21594165 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در نشست خبری عنوان شد؛

کمک ۳۶۴ میلیاردی خانواده ها به مدارس/ وضعیت سرویس مدارس

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان ضمن بیان اینکه خانواده ها ۳۶۴ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی داشتند، وضعیت سرویس مدارس را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی عباسپور در نشست خبری که درباره انتخابات انجمن اولیا و مربیان برگزار شد، گفت: انتخابات انجمن‌اولیا و مربیان از اول مهر آغاز شده و تا ۱۵ مهر ادامه دارد.  تعداد ۱۳ میلیون و ۲۵۰ دانش آموز در مدارس ثبت نام کرده اند. یعنی با ۲۶ میلیون نفر از اولیا رو به رو هستیم.

وی افزود: اگر اولیاء برای انتخابات حضور پیدا نکنند نقش تشریفاتی خواهد داشت و مشکلات و پرسش هایی درباره سرویس مدارس و مسائل دیگر به وجود می آید.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان تصریح کرد: هر آنچه که در مدرسه اتفاق می افتد باید نماینده اولیاء در جریان آن باشند.

عباسپور بیان کرد: سه کارگروه آموزشی و پرورشی، فنی و عمرانی و بهداشت و سلامت در مدارس پیش بینی شده است.

وی افزود: امسال اطلاع رسانی خوبی خواهد شد تا بتوانند در انتخابات انجمن و اولیاء شرکت کنند. انتخابات در مدرسه انجام می شود که رای با اولیاء است.

عباسپور بیان کرد: پس از  انتخابات در مدرسه، در سطح منطقه نیز برگزار خواهد شد تا منتخبین اولیاء در جریان عملکرد منطقه نیز قرار داشته باشند.

وی تصریح‌کرد: شورای انجمن اولیای استان را نیز خواهیم داشت تا اولیاء در تصمیم گیری استان ها نیز نقش داشته باشند.

عباسپور با اشاره به پیوند اولیاء و مربیان گفت: در هفته پیوند، تعامل معلمان و اولیا را دنبال می‌کنیم. شعار امسال برای  این هفته «انجمن اولیای و مربیان کار آمد؛ مدرسه ای سرآمد» انتخاب شده است.

وی تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته ۱۸۳ میلیارد تومان مشارکت مالی مستقیم و ۱۸۱ میلیارد تومان مشارکت غیر نقدی خانواده ها را در قالب تخصص های مختلف به مدارس داشته ایم.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان تصریح کرد: ۹۲ هزار در سطح کشور واجد شرایط  تشکیل انجمن اولیا هستند. از این تعداد ۵۵  هزار و ۱۱۸ در شهرها و ۳۴ هزارو ۵۳۱ مدرسه در روستاهاقرار دارند و ۵ هزارو ۱۲۱ مدرسه عشایری هستند. همچنین ۲۶۱ هزار و ۱۴۵ زن و ۳۰۹ هزارو ۸۳۲ مرد در مجموع ۵۷۰ هزارو ۹۷۷ نفر هستند اعضای انجمن اولیا و مربیان سراسر کشور را تشکیل می دهند.

وی در ادامه به سرویس مدارس اشاره کرد و گفت: کار گروه ماده ۱۸ مسئولیت مدیریت و کنترل سرویس مدارس را بر عهده دارد.شوای شهر نیز نرخ سرویس مدارس را مصوب می کند.

عباسپور ادامه داد: تامین خودروی سرویس مدارس بر عهده سازمان تاکسیرانی و شهرداری ها است. تمام موارد مربوط به تامین خودرو امن و راننده مطمئن بر عهده شهرداری هاست. مدیران مدارس به عنوان کار فرما از میان خودروهای مجوز دار اقدام به انتخاب می کنند.

وی بیان کرد: اغلب مشکلات پیش آمد در سرویس مدارس این است که با آزاد برها قرداد می بندند که اگر مشکلی پیش آید هیچ نهادی پاسخگو نیست. در کل کشور تعداد خودروهای مناسب سرویس مدارس اندک است.اگر خانواده ها افرادی را می شناسند که سرویس می دهند باید به شرکت تاکسیرانی آنان را معرفی کنند.

عباسپور بیان کرد: مدیران مدارس نیز موظف هستند در این رابطه به خانواده ها اطلاع رسانی کنند.

وی خاطر نشان کرد: در بحث ون و مینی بوس به یک مراقب نیاز است که باید پیمانکاران تامین شود و اجاز ندارند نرخ بیشتر از تصویب شواری شهر دریافت کنند.

عباسپور در رابطه با تصادف دانش آموزان کرمانی گفت: مینی بوس آنان جزو سرویس های قانونی بوده است و به وزارت کشور نامه ای ارسال کرده ایم که چرا این اتفاق رخ داده است و در بحث سرویس مدارس نیاز به افزایش نظارت است.

نظر شما