شناسهٔ خبر: 21593865 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دبیر نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه خبر داد

شرکت 85 درصد نشریات حوزوی در بخش مقالات کتاب سال حوزه

دبیر نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه گفت: 85 درصد نشریات علمی پژوهشی حوزوی در بخش مقالات کتاب سال حوزه شرکت کردند که نشاندهنده استقبال خوب از این بخش جشنواره است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام ابوالقاسم مقیمی‌حاجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به ارزیابی همایش کتاب سال حوزه اظهار کرد: آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره به 16 هیأت داوری در قالب فلسفه، کلام، علوم قرآن، اخلاق و عرفان، ادبیات و هنر، فقه و اصول، علوم اجتماعی، اقتصاد و مدیریت، روانشناسی و ... تقسیم شدند.

وی خاطرنشان کرد: آثار این گروه در مرداد ماه امسال پس از ارزیابی اجمالی، به مرحله دوم داوری معرفی شدند. با اعلام نظرات ارزیابان علمی در هیأت داوری به طور مجدد مرحله سوم ارزیابی‌ها و جمع‌بندی زیر نظر هیأت داوری انجام می‌شود.

دبیر نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه با بیان اینکه آثار منتخب به شورای علمی کتاب سال متشکل از اساتید و فرهیختگان حوزه علمیه برای نظارت و کنترل نهایی ارسال می‌شود گفت: فراخوان نخستین جشنواره مقالات علمی پژوهشی نیز اعلام و مقالات علمی پژوهشی منتشر شده در فصلنامه‌های دارای رتبه به دبیرخانه ارسال شد.

وی از ارسال یک‌هزار و 100 مقاله و کتاب به دبیرخانه جشنواره خبر داد و افزود: این تعداد شامل حدود 950 کتاب و پایان‌نامه و نزدیک به 150 مقاله علمی پژوهشی است.

مقیمی حاجی خاطرنشان کرد: در نهایت 250 اثر به مرحله ارزیابی تفصیلی می‌رسد که از این تعداد 50 اثر در 16 هیأت داوری به عنوان رتبه اول، دوم و سوم معرفی می‌شوند.

وی عنوان کرد: 85 درصد نشریات علمی پژوهشی حوزوی در بخش مقالات کتاب سال حوزه شرکت کردند که نشاندهنده استقبال خوب از این بخش جشنواره است.

انتهای پیام/ن

نظر شما