شناسهٔ خبر: 21592732 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نیکبخت سکاندار همدان باقی می ماند/ اشتغال و اقتصاد دو راهبرد استاندار برای شتاب گیری توسعه

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، در پایگاه اطلاع رسانی 'محمد کاظمی' نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، این مطلب به چشم می خورد که 'محمد ناصر نیکبخت استاندار همدان باقی می ماند' و در نشست نمایندگان استان همدان با رحمانی فضلی وزیر کشور، ابقای نیکبخت به عنوان استاندار مورد توافق قرار گرفت.
نماینده ملایر و نایب رئیس کمیسیون حقوقی مجلس با اعلام این موضوع، تمایل نمایندگان همدان به استمرار ثبات روند مدیریت کلان استان و حفظ انسجام کنونی بین بخشی و نیز تداوم برنامه ها و اقدامات آغاز شده توسط نیکبخت را از دلایل اصرار نمایندگان استان بر ابقای نیکبخت عنوان کرد.
کاظمی نشست روز گذشته (دوشنبه) با وزیر کشور را در ادامه نشست های مکرر پیشین برای تثبیت استاندار فعلی همدان اعلام کرد و هماهنگی و همراهی همه نمایندگان استان را در این زمینه و فارغ از سلیقه های سیاسی، نشانه ارجحیت منافع مردم استان همدان بر همه امور و دغدغه جدی نمایندگان برای توسعه و بالندگی استان دانست.
نماینده مردم ملایر ابراز امیدواری کرد: با همراهی همه مدیران و حمایت و تلاش نمایندگان استان همدان، بستر خدمت به مردم گسترده تر و موجب بهره مندی اهالی استان همدان و همه ساکنان شهرها و روستاهای استان از امکانات و خدمات فراهم شود.
نماینده مردم شهرستان رزن در مجلس شورای اسلامی نیز در کانال تلگرامی خود با درج این مطلب که 'استاندار همدان باقی می ماند'، آورده است: در نشست نمایندگان استان همدان با وزیر کشور، ابقای نیکبخت به عنوان استاندار همدان مورد توافق قرار گرفت.
حسن لطفی با اعلام این موضوع گفت: تمایل نمایندگان استان به استمرار ثبات روند مدیریت کلان استان و حفظ انسجام کنونی و نیز تداوم برنامه ها و اقدامات آغاز شده توسط نیکبخت را از دلایل اصرار نمایندگان استان بر ابقای نیکبخت عنوان کرد.
لطفی ضمن تبریک به محمد ناصر نیکبخت خطاب به استاندار همدان آورده است: شما به حق از نیروهای ارزشی و از ذخایر و سرمایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی هستید و برای شما عزت، سربلندی، سلامتی و توفیق روزافزون در خدمت گزاری به اسلام، انقلاب و نظام و به ویژه مردم شریف استان همدان همان طور که تاکنون داشته اید، از درگاه خداوند متعال مسالت دارم.
محمد ناصر نیکبخت که پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به عنوان استاندار همدان انتخاب شد، از همان ابتدای مسئولیت خود مطابق با سیات های دولت تدبیر و امید تلاش خود را برای رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال، توسعه استان و رفع مشکلات مردم به کار بست و در مدت فعالیت خود، استان همدان شاهد دستاوردهای چشمگیری در حوزه های گوناگون بوده است.

***نیم نگاهی به کارنامه نیکبخت در مدیریت استان همدان
بهره برداری از سه هزار و 276 طرح عمرانی با اعتبار 30 هزار میلیارد ریال، تنها بخشی از کارنامه سه ساله نیکبخت در جایگاه استانداری همدان در دولت یازدهم بشمار می رود.
برگزاری منظم نشست اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری با حضور استاندار به منظور ارتقای شاخص های بهبود فضای کسب و کار، رونق مجدد 300 واحد تولیدی تعطیل و نیمه فعال و توانمند سازی واحدهای مشکل دار از دیگر خدمات محمد ناصر نیکبخت در همدان است. در همین زمینه تاکنون 170 واحد مشکل دار تعیین تکلیف قطعی شده و مابقی در حال پیگیری است.
برگزاری همایش بین المللی سرمایه گذاری با رویکرد اقتصاد مقاومتی را می توان یکی از مهمترین برنامه نیکبخت برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب برشمرد که این همایش با رویکرد جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و با مشارکت 10 کشور برگزار شد.
ثمره برگزاری این همایش امضاء 43 فقره تفاهم نامه به میزان 19 هزار و 640 میلیارد ریال بود که از این مبلغ پنج هزار و 200 میلیارد ریال به مرحله اجرا رسیده است.
در همین چارچوب است که همدان در چند سال اخیر به عنوان یکی از استان پیشرو در اجرای اقتصاد مقاومتی معرفی شده است و علت آن شتاب گیری روند توسعه همه جانبه استان برای توسعه و رونق اقتصادی ارزیابی می شود.
همچنین با مدیریت استاندار همدان راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شده است تا شاهد آسان سازی فرایندها در حوزه های مختلف اقتصادی باشیم.
همچنین در دوره مدیریت نیکبخت، مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی به صورت جدی دنبال شد، به گونه ای که میزان مصرف آب از حدود 487 متر مکعب در هر یک تن محصول در سه ساله دولت دهم به حدود 422 متر مکعب در دولت یازدهم کاهش یافت و این روند کاهشی همچنان ادامه دارد.
این رویکرد مهم با افزایش 13 درصدی سیستم های نوین آبیاری یعنی به میزان 557 میلیون متر مکعب در سال (در مدت مشابه 494 میلیون متر مکعب بود) صورت گرفت که به حق از خدمات ارزشمند استاندار همدان در مدت فعالیتش در این استان ارزیابی می شود.
در دوره مدیریت نیکبخت علاوه بر افزایش چشمگیر صادرات استان، در حوزه عمرانی نیز شاهد فعالیت های گسترده ای بوده ایم که از آن جمله می توان به افتتاح 862 طرح عمرانی با اعتبار افزون بر چهار هزار و 16 میلیارد ریال در سال 92، افتتاح یکهزار و 352 طرح عمرانی با اعتباری بیش از 9 هزار و 372 میلیارد ریال در سال 93 و افتتاح یکهزار و 62 طرح عمرانی و تولیدی با اعتباری افزون بر 16 هزار و 603 میلیارد ریال در سال 94 اشاره کرد.
از جمله شاخص ترین فعالیت اقتصادی استاندار همدان، راه اندازی قطار همدان - تهران بود که موجب خوشحالی مردم استان شد؛ چراکه پس از سالیان دراز سوت قطار در همدان به صدا درآمد. اتمام ریل گذاری راه آهن همدان نیز با اعتبار 9 هزار و 700 میلیارد ریال و افتتاح آن در اردیبهشت ماه سالجاری با حضور رئیس جمهوری از اثرات مهم برجام بود.
این رویداد مهم یعنی ریل گذاری تمام طول مسیر محدوده استان همدان و 20 کیلومتر از مسیر در استان مرکزی، پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و گشایش های حاصل از آن، صورت گرفت.
طرح این خط راه آهن سال 83 در سفر رهبر معظم انقلاب تصویب شد و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار قرار گرفت و امروز شاهد دستاوردها و اثرات مثبت آن هستیم.
حال با کارنامه قوی که محمدناصر نیکبخت در مدیریت کلان استان همدان ارایه کرده است، انتظار می رود که همچون گذشته و حتی با گام هایی سریعتر و استوارتر، توسعه متوازن استان همدان شتاب بیشتری بگیرد.
2087/2090
گزارش: از زهرا پیرنیا**منتشر کننده: سعید زارع کندجانی

انتهای پیام /*

نظر شما