شناسهٔ خبر: 21592250 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

یک تحلیل گر مسائل سیاسی مطرح کرد؛

پایان فتنه داعش، آغاز فتنه تجزیه طلبی/ لابی صهیونیست پشت پرده آتش فتنه کردستان عراق

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز؛ «محمود قاسمی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، درباره تحوالات اخیر مربوط به جداسازی اقلیم کردستان عراق، گفت: سناریوی طرح خاورمیانه  بزرگ که  کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه دولت بوش مطرح کرد، واقعیتی است که همچنان ایالت متحده امریکا به اشکال مختلف به دنبال اجرایی کردن  آن است.
 
تجزیه استراتژی قطعی لاوی صهیونیست در خاورمیانه/طرح ریزی امریکایی ها سناریوی یک، دو و سه دارد
وی اظهار کرد: در این طرح تجزیه یکی از استراتژی های قطعی اتاق های فکر و لاوی صهیونیست بود و این موضوع به صورت مشخص در مصاحبه ها مختلف رایس مطرح شد و اما سناریوی امریکایی ها مرحله یک دو و سه دارد، در مرحله اول به دنبال براندازی دولت قانونی سوریه بودند که با سقوط دولت بشار اسد بتوانند جبهه مقاومت را هم در آن جا به شکست بکشانند و با رأس حکومت قرار دادن یک حکومت امریکایی در سوریه به کمک اسراییل بیایند.
این تحلیل گر مسائل سیاسی کشورمان افزود: در عراق هم با ایجاد آشوب داعش، به دنبال تغییر حکومت دولت فعلی عراق به حکومت بعثی ها همچون زمان صدام بودند، از آن جا که سناریوی اول آن ها که سقوط دولت بشار اسد و تغییر دولت شیعی عراق به دولت بعثی ها بود و آنان موفق نشدند، به سمت اجرای راهکاری های بعدی و سناریوی های دوم و سوم رفتند.

صهیونیست و امریکا در سه جبهه سوریه، عراق و یمن شکست خوردند
قاسمی عنوان کرد: همچنین امریکایی ها به دنبال آن بودند که با سقوط دولت یمن و با تقویت دولت منصورهادی کل کشور یمن را به یک کشور وابسته، تحت نفوذ و نوکر امریکا چیزی مشابه عربستان، کویت، قطر و امارت قرار بدهند، واقعیت آن است که در هر سه جبهه، استکبار جهانی و عواملش همچون شیوخ مرتجع منطقه شکست خوردند.
امریکا در باتلاق یمن مانده است
وی تصریح کرد: آنان در جبهه مقاومت سوریه به شدت شکست خوردند، چرا که در آنجا آخرین مواضع داعش در دیرالزور به روزهای پایانی خودش نزدیک است، در تغییر حکومت عراق به حکومت بعثی هم شکست خوردند و آخرین مواضع داعش در عراق که موصل بود به دست ارتش عراق و گروه های مردمی فتح شد و آنجا هم پرونده داعش بسته شد و در یمن هم مشاهده می کنید که در باتلاق جنگ یمن مانده اند، بنابراین در هر سه جبهه شکست خورده اند.

با فروکش شدن آتش فتنه داعش، امریکا شعله فتنه اش را در عراق روشن کرده است/ایجاد حاشیه امن برای اسراییل هدف امریکایی ها
قاسمی گفت: بنابراین امریکایی ها به این نتیجه رسیدند که با فروکش شدن فتنه داعش در یمن، عراق و سوریه باید این شعله فتنه را در جایی دیگری روشن کنند، چرا که آن ها به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان، هزینه کردن ظرفیت مسلمانان علیه یکدیگر و ایجاد یک حاشیه امن برای اسراییل هستند.

بارزانی، ابوکر البغدادی دوم است و بازیگر امریکایی ها
وی عنوان کرد: این روزها مسعود بارزانی تبدیل به ابوکر البغدادی دوم شده، در زمین امریکا بازی می کند و هم اینک او بدون تردید مهره امریکا است، تردیدی در این وجود ندارد، چرا که با وجود مخالفت دولت قانونی عراق و حتی مخالفت کشورهای منطقه، مثل ترکیه و ایران و همچنین مخالفت مجامع بین المللی با پالس هایی که امریکا و اسراییل غاصب به او می دهند، برای ایجاد فتنه و آشوب برنامه ریزی می کند.

با جداسازی اقلیم کردستان عراق، اسراییلی کوچک در مرزهای خودمان داریم
این تحلیل گر مسائل سیاسی کشورمان ادامه داد: اگر این اتفاق بیافتد، اسراییل کوچکی را در مرزهای خودمان خواهیم داشت، که متأسفانه از سیاست های امریکا است و آنان سابق بر این با بهانه های مختلف سبب شدند که چهار استان از دیگر استان های عراق با عنوان اقلیم کردستان به صورت ضمنی ولی زیرمجموعه حکومت مرکزی قرار بگیرد، اما همان زمان هم بسیاری می دانستند که این کار مقدمه ای است برای اجرای سناریوی دوم امریکا و بارزانی هم این روزها به عنوان مجری طرح های شیطانی امریکا و صهیونیسم در منطقه عمل می کند.

مواضع جمهوری اسلامی ایران، قانونی، منطقی و منطبق بر اصول بین المللی است
قاسمی درباره مواضع ایران نسبت به تحولات اخیر منطقه گفت: مواضع جمهوری اسلامی ایران هم مواضعی به طور کامل قانونی و منطبق بر اصول بین المللی است، کشور ما چه زمانی که داعش بود و چه زمانی که درگیری های مختلف درعراق بود همواره اعلام کرده که تمامیت ارضی عراق مورد حمایت است، این مواضع به طور کامل قانونی است و در مواضع جهانی طرفدار دارد.

آشوبی که امریکا در کردستان عراق به راه انداخته، پیش زمینه آشوبی بزرگ در ترکیه و سوریه است/امریکا به دنبال سرایت دادن آتش فتنه به کشورهای همسایه عراق است
وی تصریح کرد: این آشوبی که توسط امریکا در کردستان عراق شکل می گیرد، به دنبال مستقل کردن کردهای عراق نیست، بلکه آنان می خواهند آتش فتنه در کشورهای سوریه، ترکیه و عراق را فرا خواهد گیرد، اینان در شعارهای خود به دنبال ایجاد کردستان بزرگ هستند و همچنان که می دانید بخشی از کردستان در کشور سوریه است و در حدود 22 میلیون کرد هم در ترکیه زندگی می کنند و بخشی هم در کردستان ایران و کردستان عراق، نخستین بخشی است که امریکا توسط یکی از مهره های خودش به نام مسعود بارزانی آتش فتنه را روشن کرده و تصمیم دارد آتش را در کشورهای ایران، سوریه و ترکیه هم سرایت بدهد.

پشت پرده سناریوی جداسازی اقلیم کردستان، لاوی صهیونیستی ـ امریکایی است و آشوب می خواهند و بس
قاسمی تأکید کرد: بدون تردید پشت پرده این سناریو، یعنی ایجاد آشوب، بلوا و نامنی در این چهار کشور است، هدف اینان تنها عراق نیست و مواضع ایرانی اسلامی همچون سوریه و ترکیه قانونی است و ما امیدوار هستیم با رایزنی هایی که دیپلماسی ما انجام می دهد و با صحبت هایی که با کشورهای منطقه انجام می شود به نقطه قابل قبولی برسد.  

با تجزیه عراق، کشورهای هم مرز دچار چالش امنیتی می شوند/ایران منتظر نمی ماند تا امریکا  صهیونیست برایش تصمیم بگیرند
وی تصریح کرد: اگر قرار باشدعراق به این شکل تجزیه شود، کشورهای هم مرز با عراق دچار چالش امنیتی می شوند و جمهوری اسلامی ایران منتظر نمی ماند که امریکا و اسراییل غاصب برایش تصمیم بگیرند و اگر نیاز باشد، برای ایجاد امنیت با کشورهای منطقه رایزنی می کند و اقدامات جدی انجام می دهد.

همه واجدین شرایط برای رأی دادن، موافق تجزیه عراق نیستند
قاسمی در ادامه با بیان اینکه در حدود پنج میلیون در اقلیم کردستان واجد شرایط رأی هستند، گفت: همه افراد کرد نیستند، ترکمن و ترک و اقوام دیگری هم دارد و حتی خود کردهای منطقه مخالفت جدی تجزیه هستند و دوست ندارند از بدنه دولت عراق جدا شوند.
وی عنوان کرد: در واقع زمانی که عنوان اقلیم کردستان مطرح شد، از روز اول بدان معنا نبود که از دولت مرکزی جدا شود و بارزانی و اقلیم کردستان عراق مشروط بر اینکه زیرمجموعه دولت مرکزی عراق باشند، قانون خاص خودشان را هم داشته باشند و فدرالی اداره شوند و به این شکل و حالت دولت پذیرفت، اما با تحریک امریکا و اینکه بارزانی مجری سیاست های شیطانی امریکا شد، شرط قبلی را هم زیرپا گذاشتند.

سیاست صهیونیستی ـ امریکایی  با مشاهده در حال فروکش شدن آتش فتنه داعش در منطقه، به دنبال آتش فتنه در کردستان عراق است
این تحلیل گر مسائل سیاسی کشورمان افزود: به طورخلاصه از آنجا که آتش فتنه در یمن، عراق و سوریه در حال فرکوش کش کردن است، سیاست صهیونیستی ـ امریکایی بر این شد تا  آتش فتنه را در کردستان عراق روشن کنند.
قاسمی اظهار کرد: شاید خود بارزانی و تیمی که این برنامه صهیوینستی را پیش می برند خودشان هم نمی دانند که چه کاری انجام می دهند و فردا روزی که در ناامنی تمام همچون سوریه و فلسطین گرفتار آتش صهیونیست شدند، تازه متوجه می شوند که امریکا به دنبال منافع خودش است.

امریکا، با سرمایه مسلمانان هم اقتصاد خود را می چرخاند و هم برای اسراییل حاشیه امن ایجاد می کند
وی تصریح کرد: امریکا از سویی می خواهد آتش کینه را بین مسلمانان روشن کند، اسلحه اش را به بفروشد و اقتصاد مریض خود را با فروش سلاح بچرخاند و از سویی دیگر هم هیچ سرباز امریکایی واسراییلی کشته نشود و تنها کشورهای اسلامی درگیر شوند، به عنوان نمونه عربستان روزی 9 میلیون بشکه نفت به فروش می رساند، با فروش این نفت سلاح های امریکایی خریداری می شود و در آخر دو کشور اسلامی یمن و سوریه را میخواهد به نابودی بکشانند.

قاسمی افزود: بدین ترتیب امریکا با سرمایه مسلمانان هم اقتصاد خود را می چرخاند و هم حاشیه امنی برای اسراییل غاصب ایجاد می کند وهم اینکه هیچ سربازی از آنان در این راه کشته نمی شود و با پول خود مسلمانان آنان را غیرمستقیم قتل عام می کند.

نظر شما