شناسهٔ خبر: 21592171 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد

پذیرش 500 دانشجوی جدید در دانشگاه علوم پزشکی قم

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: 500 دانشجوی جدیدالورود در سال تحصیلی جدید در دانشگاه علوم پزشکی قم فعالیت تحصیلی خود را آغاز خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، سید حسن عادلی با اشاره به ثبت دانشجویان جدیدالورود گفت: پس از اعلام نتایج کنکور طی هفته گذشته، در مرحله اول ثبت نام اینترنتی آغاز و پس از آن ثبت نام به صورت حضوری در حال انجام است.

وی گفت: امسال 500 دانشجوی جدیدالورود وارد دانشگاه علوم پزشکی قم می‌شوند که در 18 رشته مقطع از کاردانی تا تخصصی پزشکی به فعالیت می‌پردازند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ثبت نام حضوری تا پنجشنبه ادامه خواهد داشت و دانشجویان از هفته آینده نیز در سر کلاس‌های درس حاضر خواهند شد.

عادلی گفت: 251 دانشجوی جدالورود بومی و 256 دانشجو نیز غیر بومی هستند و طی دو روز ابتدایی ثبت نام بیش از 250 دانشجو ثبت نام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: هزار و 900 دانشجو در مقاطع و رشته‌های مختلف در دانشگاه علوم پزشکی قم مشغول به تحصیل هستند که 60 درصد آنها را دختران و 40 درصد آنها را پسران تشکیل می‌دهند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: 190 نفر هیئت علمی در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند که نسبت دانشجو به استاد9.5  به یک است و این در حالی است که سال 92 این آمار در دانشگاه علوم پزشکی قم 13 به یک بود.

دکتر عادلی به فعالیت پردیس دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی قم اشاره کرد و گفت: 250 دانشجو در رشته پزشکی و 600 دانشجو در رشته پیراپزشکی در پردیس مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/ن

نظر شما