شناسهٔ خبر: 21591713 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گازرسانی رایگان به واحدهای تولیدی بخش کشاورزی

طرح گازرسانی رایگان به واحدهای تولیدی بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز چهارمحال و بختیاری ؛ مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح حمایتی با استفاده از یارانه دولت به واحدهای تولیدی دارای شرایط که در سالهای گذشته از نفت سفید و گازوئیل برای سیستم گرمایشی استفاده می کردند، انجام می شود.
ذبیح الله غریب با اشاره به اینکه، نبود گازرسانی واحدهای تولیدی بخش کشاورزی از دلایل افزایش هزینه تولید برای بهره برداران می شود، افزود: در این طرح تا سقف دو میلیارد و400 میلیون ریال برای هر واحد تولیدی دارای شرایط، بصورت کمک بلاعوض اختصاص می یابد.
وی گفت: طبق برآورد کارشناسان تاکنون 120مورد از واحدهای تولیدی در استان چهارمحال و بختیاری برای گازرسانی تایید شده که حدود 100 واحد مربوط به مرغداری های استان است.
غریب افزود: با پیگیری های این اداره متولی در راستای حل مشکلات مربوط به تامین سوخت پاک واحدهای تولیدی این بخش و کاهش هزینه های تولید، تا پایان سال بخش گسترده ای از واحدهای تولیدی بخصوص مرغداریهای استان گازرسانی خواهد شد.
وی از بهره برداران بخش کشاورزی، دام و طیور استان دارای شرایط خواست تا برای بررسی وضعیت واحد تولیدی خود و تجهیز گاز طبیعی به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ها مراجعه کنند.
استان چهارمحال و بختیاری با حدود 900هزار نفر جمعیت دارد که معیشت بیش از 300 هزار نفر در بخش کشاورزی، دامپروری، پرورش طیور و شیلات تامین می شود.

نظر شما