شناسهٔ خبر: 21591705 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نویسنده کتاب «پایی که جا ماند»:

فرهنگ ایثار و شهادت صادرات قابل افتخار ماست

نمایندگی گیلان

نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» فرهنگ ایثار و شهادت را تنها صادرات قابل افتخار ما به دنیا دانست و گفت: ریشه همه دشمنی ها با نظام مقدس جمهوری اسلامی تفکر عاشورایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سیدناصر حسینی پور، نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» در نشست با اصحاب رسانه که در تالار گفت‌وگوی شهرداری رشت برگزار شد، با بیان اینکه «پترس» یکی از قهرمانان کتاب ادبیات چهارم ابتدایی دهه ۶۰ بود، اظهار کرد: در آن زمان خاکریزهای جنوب و غرب کشور قهرمانانی همچون حسین فهمیده ها را تولید می کرد.

او با بیان اینکه شهید حسین فهمیده یک نوجوان ۱۴ ساله بود که در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستاد، افزود: دشمن به روش کلاسیک می‌جنگید، اما رزمندگان ما با استراتژی تانک و تن حماسه آفریدند و این جنگ عاشورایی و حسین فهمیده ای است.

این جانباز دوران دفاع مقدس با بیان اینکه دشمن ما مجهزتر و مدرن تر بود، تصریح کرد: ما هشت سال به شیوه عاشورایی جنگیدیم و مدل جنگ حسین فهمیده معادلات و محاسبات دشمن را به هم ریخت. در واقع ریشه و اساس مکتب دفاعی ما عاشورایی و قهرمانش حسین فهمیده است.

حسینی پور حذف شدن درس شهید حسین فهمیده از کتاب های درسی را باعث ایجاد فاصله بین قلب های نسل چهارم انقلاب با قلب حسین فهمیده دانست و بیان کرد: دشمن می داند اگر این قلب شهادت طلب و ولایتمدار بتپد، نمی تواند در سرزمین ما جولان دهد.

نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» اضافه کرد: در جنگ های کلاسیک نگاه به انسان یک نگاه مکانیکی است و برتر میدان را بزرگی ابزارآلات نظامی تعیین می کند، اما این نظریه در تقابل نظام سلطه و جمهوری اسلامی ایران درست نیست و در دفاع مقدس، ابزارآلات و تجهیزات نظامی نظام سلطه در برابر تفکر حسین فهمیده جواب نداد.

او با بیان اینکه امروز تفکر حسین فهمیده صادر شده است، گفت: صادرات نفت، قالی، پسته و زعفران مایه افتخار نیست و اگر قرار باشد در این کشور به یک صادرات بنازیم، همین مدل جنگ حسین فهمیده ای است.

حسینی پور ریشه همه دشمنی ها با نظام مقدس جمهوری اسلامی را تفکر عاشورایی دانست و خاطرنشان کرد: در این تفکر شهید محسن حججی‌ها تجلی پیدا می کنند و مانند امام حسین(ع) سر می دهند. عکس باصلابت شهید حججی در اسارت یک داعشی تاریخ نگار مظلومیت تشیع شده است و این شهید بزرگوار دین خود را به عاشورا ادا کرد.

او دوران اسارت خود در زندان های رژیم بعثی عراق را مصداق «ما رایت الا جمیلا» دانست و تصریح کرد: رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس با عشق و اخلاق جنگیدند و امام خمینی(ره) عشق به شهادت را در وجود جوانان و نوجوانان ایجاد کرد.

نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» با بیان اینکه امام حسین(ع) و یاران باوفایش در چشم ظاهربین عقل مادی شکست خوردند، یادآور شد: کسی که در جنگ کشته می شود، محکوم به شکست است، اما این چه شکستی است که امروز ۱۵ میلیون نفر ۷۰۰ کیلومتر را پیاده می روند تا اربعین در کربلا باشند؟! لذا عاشورای حسینی جریان ساز است و ما براساس همین مکتب دشمن را زمین گیر کردیم.

حسینی پور فرهنگ ایثار و شهادت را تنها صادرات قابل افتخار ما به دنیا و ملت های مظلوم دانست و تاکید کرد: امروز دشمن به دنبال نشان دادن شیعه انگلیسی است، اما شیعه واقعی بصیر است و در مقابل نظام سلطه ایستادگی می کند.


انتهای پیام

نظر شما