شناسهٔ خبر: 21591525 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

دعای خیری که نیمه تمام ماند

بازداشت تیم پزشکی اردوی جهادی در دزفول

گروه جهادی شهید محمد گودرزی برای خدمت در اردوی جهادی عازم روستاهای دزفول می‌شوند که در این بین مشکلاتی برای پزشک گروه ایجاد می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب،اردوهای جهادی تمرینی برای جهاد درزندگی است. خودسازی و نزدیکی به خدا دراردوهای جهادی بیش ازهر فضای دانشجویی است. جهادی که نه تنها منجر به آبادانی، رشد فرهنگی ومحرومیت زدایی از چهره نقاط محروم کشورمی‌شود، بلکه امیداست که درآینده امور اجرایی کشور به دست مدیرانی با روحیه جهادی و بسیجی سپرده ‌شود.

در این خصوص گروه جهادی شهید محمد گودرزی که متشکل از دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد دزفول برای خدمت به مردم روستای شنگر ازتوابع بخش چغامیش دزفول به مدت 9روز به این مناطق محروم اعزام شدند. درراستای این خدمت رسانی مشکلات وحواشی برای این تیم جهادی بوجود آمد.

سوزان پادراد متخصص طب سوزنی و از ایرانیان ساکن آمریکا که در این اردو حضور داشت، گفت: بعد از۳۴سال زندگی درکانادا و آمریکا به نیت خدمت برای وطنم بازگشته ام. روستا ازلحاظ بهداشتی اوضاع بسیار نامناسبی داشت. این اردوی جهادی درسومین روزازخدمت رسانی تیم پزشکی با مشکلاتی ازطرف کسانی که ادعای بازرسی داشتند مواجه شد.

کاظم علمچی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دزفول می‌گوید: بعد ازدرخواستی که مسئول خانه بهداشت بنه حاجات ازما داشتند روز شنبه26شهریورماه ساعت 8:5 دقیقه با ماشین مسول خانه بهداشت بنه حاجات، دکتر سوزان پادراد متخصص طب سوزنی را به همراه تیم همراه شان برای خدمت به این منطقه اعزام کردیم.

وی ادامه داد: بعد از این که درمحل مستقرشدیم مسئول مربوطه به دلیل آلودگی خانه های بهداشت، مسجد را برای درمان در نظر گرفت، موضوعی که در کلانتری هم به آن اذعان کرد.

کاظم علمچی با بیان اینکه بعد از حضور پزشک تیم جهادی به ما اطلاع دادند برای تیم پزشکی مشکلاتی پیش امده و ظاهرا چند نفرمزاحم شان شده اند، گفت: افرادی بودند که از بدر ورد بدون نشان دادن کارت شناسایی ادعا کردند بازرس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور دزفول هستند. درصورتی که این چهار نفرهیچ گونه کارتی از دانشگاه مربوطه نداشتند.

علمچی با بیان اینکه این افراد حاضر به ارائه کارت شناسایی خود به اعضای اردوی جهادی نبودند، عنوان کرد: این خلاف قانون است.هر ضابط قانونی باید کارت نشان بدهد. آنان زمان ورود به دکتر گفته بودند: به ما اعلام شده شما مرتکب جرم شدید و ما سریعا رسیدیم که مجرمین را دستگیر کنیم.

وی بابیان اینکه کمترین مسئله یعنی ارائه کارت شناسایی را انجام ندادند و کاررا پیچیده کردند، گفت: بعد از این که دکتر به کلانتری شاکی شد آن ۴نفر کارت شناسایی نشان دادند. معلوم شد کارشناس ارشد پرستاری هستند نه بازرس. صرفا ماموریت داشتند از خانه بهداشت بازرسی کنند نه از ما.

علمچی بیان کرد: ادعا کرده بودند کارشناس ارشد پزشکی و ضابط قضایی دانشگاه علوم پزشکی هستند ادعایشان این بود که ما تا بحال طب سوزنی ندیده ایم و این علم را قبول نداریم.

وی ادامه داد: پزشک تیم به خاطر تهدید و توهین، تجاورز به حریم خانم ها، ایجاد رعب و وحشت در بین مراجعان، تهدید به دستگیری، برخورد با خبرنگار تیم و تهدید به گرفتن دوربین، گرفتن فیلم از حریم خصوصی خانم ها و برخوردی که با تیم پزشکی شده بود شاکی بود.

علمچی با بیان اینکه این ماجرا طبق سند و فیلم گرفته شده توسط خبرنگار تیم ثبت و ضبط شده است گفت: تیم پزشکی قصد رفتن به سرویس بهداشتی جهت استریل سازی داشتند که با برخوردهای تند مواجه می شوند.

وی درادامه اتفاقات این ماجرا را اینگونه تشریح داد: ظاهرا چند دقیقه خواستند تیم پزشکی را درمکانی بازداشت کنند. که سریعا کلانتری محل وارد عمل می شود. بعد ازشکایت تیم پزشکی، برای پیگیری قضیه به کلانتری می روند. طبق اتفاقات صورت گرفته صورت جلسه ای نوشته می شود. طبق همان صورت جلسه از افرادی که بعنوان بازرس آمده بودند شکایت می شود.

وی بابیان اینکه قبل ازحضور تیم اردوی جهادی به همه خانه های بهداشت، مساجد، مدارس، دهیاری ها و شورای بخش ها مراجعه شده همه اطلاع داشتند که ما قرار است دراین منطقه فعالیت داشته باشیم گفت: از هلال احمر دزفول و دانشگاه علوم پزشکی درخواست شد که پزشک در اختیارما گذاشته شود که دانشگاه علوم پزشکی هیچ همکاری نداشتند. حتی برای تهیه دارو به ما کمک نکردند.

وی خاطر نشان کرد: کار جهادی حرکت فرا قانونی است. هیچ جای ایران تیم جهادی، برای بردن پزشک به منطقه مجوز نمی گیرند. مگر هماهنگی برای همکاری پزشکان. این که «چرا بدون مجوز پزشکی در مسجد خدمات می دهید» یک ادعای واهی است.

وی ادامه داد: در این خصوص یکی از مسئولان مربوط دانشگاه علوم پزشکی حرکت بازرس مربوطه را رد کرده وبیان کرد: ما حرکت اردوهای جهادی را می پسندیم. مسئله را بررسی و با مامور خاطی برخورد خواهیم کرد.

تا امروز از طرف پریدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول یا هیچ یک از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی عذرخواهی و دلجویی نشده از پزشک تیم نشده است. شکایت در حال پیگیری است و ما پیگیری می کنیم.

فاطمه دقاق نژاد

انتهای پیام/

نظر شما