شناسهٔ خبر: 21591510 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

لاریجانی اعلام کرد؛

لایحه جامع انتخابات در دستور کار کمیته مشترک دولت و مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته مشترک مرکز پژوهش ها، معاونت قوانین، کمیسیون شوراها و دولت برای تهیه لایحه جامع قانون انتخابات خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در جریان بررسی طرح تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات در تذکری خطاب به رئیس مجلس گفت: شأن جنابعالی و مجلس این است که وقتی حرفی می زنید همه باید اجرا کنند.

وی به میز خود اشاره کرد و عنوان کرد: من روی میز خود جعبه ای گذاشته ام و هر حرفی که می­زنید  را در آن می­گذارم. شما به کمیسیون عمران دستور دادید ظرف یک ماه گزارش پلاسکو را آماده کنند  اما کمیسیون عمران با ۶ ماه تأخیر این گزارش را ارائه داد.

حاجی دلیگانی اظهار داشت: شما در تاریخ ۱۶ فروردین ماه، ۲۰ چالش اساسی کشور را برشمردید و مقرر شد مرکز پژوهش ها برای رفع آن گزارش دهد اما تاکنون گزارشی ارائه نشده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خاطرنشان کرد: شما در تاریخ ۲۰ خرداد ۹۶ به کمیسیون شوراها دستور دادید که قانون جامع انتخابات ریاست جمهوری را برای رفع نواقض موجود آماده کند اما هنوز گزارشی از بررسی این قانون ارائه نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: شما در تاریخ ۳ اردیبهشت ماه از آقای ربیعی خواستید در رابطه با اشتغال، کار جامعی انجام دهد که تاکنون گزارشی از طرح جامع این وزارتخانه ارائه نشده است.

نماینده مردم شاهین شهر ادامه داد: شما در تاریخ ۲۰ تیرماه به آقای سیف گفتید که ظرف ۷ روز یا دولت برای حل مشکل سپرده گذاران لایحه بیاورد یا راه کارهایی برای حل این مشکل ارائه شود که با گذشت بیش از دو ماه هنوز مشکلات سپرده گذاران پابرجاست.

وی عدم  اجرای بیمه شخص ثالث  را نمونه ای دیگر از بی توجهی به مصوبات مجلس خواند و افزود: قانونی برای صدور گواهینامه برای افرادی که به خدمت نرفته اند  به تصویب رساندیم اما اجرا نشده است.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای رفع ایرادات قانون انتخابات، ریاست جمهوری با شورای نگهبان جلسه گذاشتید و کمیته متشکل از مرکز پژوهش ها، معاونت قوانین، دولت و کمیسیون شوراها در حال بررسی لایحه جامع انتخابات است. کلیات آن حدوداً آماده شده است.

رئیس مجلس اظهار داشت: برای حل مشکل بیمه شخص ثالث سربازان نیز مقرر شد جلسه ای با فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح داشته باشیم.

لاریجانی تصریح کرد: علاوه بر این، بررسی چالش های ۲۰ گانه نیز در دستور کار مرکز پژوهش ها قرار دارد و دیروز در این خصوص جلسه ای با روسای کمیسیون ها داشتیم.

نظر شما