شناسهٔ خبر: 21591105 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

دستگیری عامل ترغیب به خودکشی دختر جوان

پسری که باعث ترغیب دختر افسرده به خودکشی در شبکه‌های مجازی شده بود، در خوزستان دستگیر شد .

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /سرهنگ شاهین حسنوندرئیس پلیس فتا خوزستان  روز سه شنبه با بیان اینکه دختری که با فوت پدرش دچار افسردگی شده و اقدام به خودکشی کرده بود، اظهار کرد: این دختر افسرده روزی بر سر مزار پدرش ‌رفته و همان جا بر سر مزار پدر، با پسری که در شبکه اجتماعی با وی ارتباط داشت تماس برقرار کرده و شرح حال خود را با وی در میان می‌گذارد.

وی افزود: پسر به او پیشنهاد می‌کند با قرص برنج خودکشی کند و دختر هم با تهیه قرص برنج بر سر مزار پدر اقدام به خودکشی کرده و جان خود را از دست می‌دهد.
سرهنگ حسنوند گفت: با شناسایی و دستگیری متهم و تحقیقات اولیه سئوالاتی مطرح شد که در جواب، فرد دستگیر شده اظهار کرد قصدش شوخی بوده و انگیزه جدی در این موضوع نداشته است.
رییس پلیس فتا در توصیه به کاربران تاکید کرد: به هیچ عنوان در این فضا کاربران را ترغیب به اعمال خطرناک و مجرمانه نکنید، چرا که علاوه بر تهدیدات جدی برای کاربر مورد نظر، در صورت هرگونه اتفاقی آنها مسئول بوده و باید حداقل نزد وجدان خود شرمسار باشند.
وی با بیان اینکه ترغیب افراد به خودکشی یا اعمال مجرمانه در فضای مجازی جرم بوده و با این افراد برخورد قانونی صورت می‌گیرد، گفت: خانواده ها باید نسبت به فعالیت سایبری فرزندان خود حساس باشند و آنها را در این فضا همراهی کنند.
حادثه خودکشی این دختر جوان 27 شهریور امسال در یکی از شهرستان های خوزستان رخ داد./ پلیس 
 

نظر شما