شناسهٔ خبر: 21590471 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا

ریسمان زرد و سیاه دورتموند، وضعیت ناپایدار رئال

رئال مادرید و دورتموند در شرایطی متفاوت حساس‌ترین بازی شب اول هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را انجام می‌دهند.

صاحب‌خبر -

گروه ورزشی: وقتی از صحبت از مارگزیده و ریسمان سیاه و سفید می‌شود، قصه دردسرهای رئال مادرید مقابل تیم‌های آلمانی در ذهن فوتبالدوستان نقش می‌بندد؛ قصه‌ای که رئال سفیدپوش مقابل دورتموند زرد و سیاه‌پوش بارها از سر خوانده و امروز (سه‌شنبه) با رویارویی قهرمان 2 فصل اخیر لیگ قهرمانان مقابل مردان ایدوناپارک بار دیگر به یاد آورده خواهد شد.

ریسمان زرد و سیاه دورتموند، وضعیت ناپایدار رئال

شرایط عالی دورتموند، اوضاع ناپایدار رئال مادرید

به گزارش بولتن نیوز به نقل از تسنیم، حساس‌ترین بازی شب اول هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان در حالی به میزبانی ورزشگاه «سیگنال‌ایدوناپارک» انجام می‌شود که رئال مادرید، مارسلو و کریم‌ بنزما را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. کواچیچ هم 2 ماه دور از میادین است و گفته شده شاید تئو هرناندس، مدافع رئال مادرید هم به دلیل مصدومیت شانه به جدال با دورتموند نرسد. رویس، دورم، اشملزر و احتمالا گوئررو و شورله هم غایبان دورتموند در جدال خانگی هستند.

دورتموند در بازی هفته ششم بوندس‌لیگا مقابل بوروسیامونشن‌گلادباخ اولین گل فصلش را دریافت کرد اما نگران نشد چون 6 گل به ثمر رساند و با کسب سومین پیروزی متوالی و رسیدن به امتیاز 16 قاطعانه در صدر جدول باقی ماند. رئال مادرید پس از 2 تساوی و یک شکست در5 هفته ابتدایی لالیگا به سختی با 2 گل خرید جدیدش، سبایوس در خانه آلاوس به برتری رسید و اندکی به اوضاع نه‌چندان خوب خودش سروسامان بخشید.

رئال مادرید در طول تاریخ پرافتخارش همیشه مقابل تیم‌های آلمانی دچار دردسر شده و به نوعی در چنین زمینه‌ای مار گزیده‌ای است که این بار از ریسمان زرد و مشکی دورتموند می‌ترسد.برای اثبات این ادعا باید بدانید قهرمان اروپا در هیچ یک از 6 دیدار قبلی در خانه بوروسیا پیروز نشده و به 3 شکست و 3 تساوی تن داده است. تیم پیتر بس در آمادگی کامل بسر می‌برد اما نتایج متزلزل رئال مادرید اصلا دلیلی برای پیش‌بینی برتری دورتموند نیست چون رئالی‌ها همیشه در لیگ قهرمانان اروپا نمایشی متفاوت از لیگ داخلی به اجرا می‌گذارند.

 آرزوهای انگلیسی

منچسترسیتی و لیورپول با شرایطی متفاوت به مصاف رقبای‌شان می‌روند. لیورپول سرانجام با درخشش سنگربانش، مینیوله با پیروزی آشتی کرد و ابتدای هفته بازی خارج از خانه لیگی مقابل لسترسیتی را با برتری 3 بر 2 خاتمه داد. آن‌ها پس از تساوی بدشگون خانگی مقابل سویا، حالا در دومین بازی گروه پنجم در خانه سرد اسپارتاک مسکو به میدان می‌روند. لیورپول از بازی در زمین تیم‌های روسی خاطرات خوبی دارد و امیدوار است با کسب اولین 3 امتیاز فصلش در لیگ قهرمانان به اوضاع خودش سروسامانی ببخشد.

منچسترسیتی، دیگر تیم انگلیسی این روزها حال خوبی دارد. گلباران کردن 3 رقیب اخیر، تیم گواردیولا را به اوج رسانده و اگر شاختار اندکی از مهاجمان آماده تیم انگلیسی غفلت کند، مانند فاینورد درهفته اول لیگ قهرمانان به راحتی بارها دروازه خودش را گشوده خواهد دید. منچسترسیتی با مربی اسپانیایی‌اش آرزوهای بزرگی دارد.

تکرار فینال لیگ قهرمانان

یک از بازی‌های جالب توجه در گروه هفتم انجام می‌شود؛ جایی که پورتو و موناکو به یاد فینال فصل 2004-2003 لیگ قهرمانان مقابل هم قرار می‌گیرند، البته پورتو حتی با وجود کاسیاس در دروازه، آن تیم قدرتمند 13 سال پیش نیست اما موناکو به اندازه تیم شگفتی‌ساز سال 2004 قدرتمند نشان می‌دهد. با این اوصاف، پورتو زخم خورده از شکست مقابل بشیکتاش در هفته اول مرحله گروهی حتی در خانه موناکو هم چاره‌ای غیر از پیروزی ندارد.تساوی در خانه لایپزیگ در هفته نخست، نتیجه چندان بدی برای موناکو نبود اما پیروزی در این بازی می‌تواند خیال تیم فرانسوی را راحت‌تر کند.

ریسمان زرد و سیاه دورتموند، وضعیت ناپایدار رئال

اشتیاق ناپولی

ناپولی در مصاف خانگی با فاینورد تمام مهره‌های کلیدی خود را در اختیار دارد. تیم هلندی در بازی اول گروه ششم مقابل منچسترسیتی میهمان تحقیر شد پس برای جبران انگیزه زیادی در خود می‌بیند. تیم جنوب ایتالیا در لیگ داخلی از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است و اگر با همان قدرت روزهای بازی در سری A به میدان برود، رقم خوردن دومین شکست فاینورد چندان دور از دسترس شاگردان «ساری»نخواهد بود.

برنامه بازی‌های هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا به شرح زیر است:

سه‌شنبه 4 مهر 96، ساعت 22:15

گروه پنجم: سویا - ماریبور، اسپارتاک - لیورپول

گروه ششم: ناپولی - فاینورد، منچسترسیتی- شاختار

گروه هفتم: بشیکتاش - لایپزیگ، موناکو - پورتو

گروه هشتم: بوروسیا دورتموند - رئال مادرید، آپوئل - تاتنهام

چهارشنبه 5 مهر 96، ساعت 22:15

گروه اول: بازل - بنفیکا، زسکا - منچسترسیتی

کروه دوم: اندرلخت - سلتیک، پاری‌سن‌ژرمن - بایرن مونیخ

گروه سوم: قره‌باغ - رم (ساعت 19:30)، اتلتیکو مادرید - چلسی

گروه چهارم: یوونتوس - المپیاکوس، اسپورتینگ لیسبون - بارسلونا

نظر شما