شناسهٔ خبر: 21590322 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

جزئیات عملیات اجرایی پروژه‌های روبنایی و زیربنایی شهر جدید پردیس طی ۱۶ ماه گذشته/ هزینه بیش از ۲۱۴ میلیارد تومان در سایت‌های مسکن مهر

براساس گزارش منتشر شده از سوی شرکت عمران شهر جدید پردیس مبلغی بالغ بر ۲۱۴.۶ میلیارد تومان طی ۱۶ ماه اخیر جهت تکمیل خدمات روبنایی، زیربنایی، آماده‌سازی و بخشی از محوطه‌سازی مسکن مهر این شهر جدید هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی شرکت عمران شهر جدید پردیس طی انتشار گزارشی میزان مبالغ هزینه شده طی ۱۶ ماه گذشته در امور زیربنایی، روبنایی، آماده‌سازی و بخشی از محوطه‌سازی و همچنین منابع مورد نیاز برای اجرای مابقی این پروژه‌ها در این منطقه را جهت اطلاع‌رسانی به متقاضیان مسکن مهر اعلام کرده است.

براساس این گزارش مبلغی بالغ بر ۲۱۴.۶ میلیارد تومان طی ۱۶ ماه اخیر (از خرداد ماه سال ۹۶ الی شهریورماه ۹۶) جهت تکمیل خدمات روبنایی، زیربنایی، آماده‌سازی و بخشی از محوطه‌سازی مسکن مهر شهر جدید پردیس هزینه شده که از این مبلغ ۲۰.۶ میلیارد تومان از محل تهاتر زمین‌های در اختیار شرکت عمران، ۱۳۰ میلیارد تومان از محل اوراق خزانه اسلامی، ۴۳.۴ میلیارد تومان از محل یارانه مسکن مهر و ۲۰.۶ میلیارد تومان از منابع داخلی تأمین شده است.

این در حالی است که تا پیش از تاریخ‌های مذکور از محل یارانه‌های مسکن مهر تنها مبلغ ۳۵.۶ میلیارد تومان و از محل تهاتر مبلغ ۷.۴ میلیارد تومان جهت خدمات روبنایی و زیربنایی مسکن مهر هزینه شده بود.

با توجه به آمار اعلام شده از سوی این شرکت در حال حاضر نیز مبلغ ۲۵۸۴ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های آماده‌سازی، محوطه‌سازی و خدمات زیربنایی و روبنایی پیش‌بینی شده است که میزان ۱.۰۹۰ میلیارد تومان آن برای خدمات روبنایی نظیر خدمات آموزشی، مذهبی، کلانتری، درمانی، فضای سبز، آتش‌نشانی و ...، ۴۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های زیربنایی مانند شبکه‌های آب، برق، فاضلاب، اجرای مخازن، اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب، اجرای دکل‌های برق و ...، مبلغ ۱.۰۹۴ میلیارد تومان باری تکمیل پروژه‌های آماده‌سازی و محوطه‌سازی در نظر گرفته شده است.

همچنین آمار تعداد واحدهای افتتاح شده  طی ۱۶ ماه گذشته در شهر جدید پردیس در این گزارش ۱۳ هزار و ۹۱۵ واحد، واحدهای افتتاح شده طی سالیان گذشته ۷ هزار و ۷۲۱ واحد و مجموع واحدهای افتتاح شد تا کنون در این شهر جدید را ۲۱ هزار و ۶۳۶ واحد اعلام شده است.

گفتنی است مطالب مربوط به افتتاحات شهر جدید پردیس در سال ۹۵ و ۵ ماهه اول سال ۹۶ نیز در این گزارش ارائه شده که جزئیات آن در جدول زیر آمده است:

فاز

تعداد واحد کل

واحدهای افتتاح شده پردیس قبل از سال ۹۵

واحدهای افتتاح شده پردیس در سال ۹۵

واحدهای افتتاح شده پردیس در ۵ ماهه اول سال ۹۶

واحدهای افتتاح شده شهریور ۹۶

۳

۹۰۶۳

۷۷۲۱

 

 

 

۵

۶۲۳۲

۰

 

 

 

۹جدید

۳۱۹۰

۰

 

 

 

۹قدیم

۳۹۳۷

۰

 

 

 

۸

۲۶۱۸۴

۰

 

 

 

۱۱

۳۳۳۳۵

۰

 

 

 

کل

۸۱۹۴۱

۷۷۲۱

۶۷۵۸

۳۹۳۹

۳۲۱۸

۷۷۲۱

۱۳۹۱۵

۲۱۶۳۶

نظر شما