شناسهٔ خبر: 21588824 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

غم‌پرور خبر داد:

اجرای طرح ذبح نیابتی در حسینیه اعظم زنجان

گروه اجتماعی: رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: از دو سال گذشته اجرای طرح ذبح نیابتی در حسینیه اعظم زنجان به اجرا درآمده و در ایام محرم امسال نیز این طرح انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، محمدجواد غم‌پرور، ریس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان، شامگاه دیروز دوشنبه سوم مهرماه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: برنامه‌های عزاداری سالار شهیدان در محرم امسال از اولین روز محرم و با تعویض پرچم گنبد حسینیه اعظم آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه طبق سنوات گذشته برنامه‌های عزاداری حسینیه اعظم از ساعت ۲۰ آغاز و تا ۲۳ ادامه دارد، افزود: این برنامه‌ها با تلاوت قرآن مجید آغاز و با مداحی و سخنرانی ادامه پیدا می‌کند.

غم‌پرور تصریح کرد: طبق سال‌های گذشته صبح روز تاسوعای حسینی ویژه‌برنامه شیرخوارگان حسینی از ساعت ۹ صبح تا اذان ظهر برگزار و صبح عاشورا نیز مراسم قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی، مقتل‌خوانی، عزاداری و نماز ظهر عاشورا برگزار می‌شود.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه حسینیه اعظم به عنوان برند ابراز ارادت مردم زنجان به اهل بیت (ع) است، تاکید کرد: ۳ هزار و ۵۰۰ خادم برای خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی با این مجموعه طی این مدت همکاری دارند.

غم‌پرور با بیان اینکه از دو سال گذشته امکان ذبح نیابتی برای افرادی که نذر قربانی دارند، ایجاد شده است، گفت: سال اول این طرح برای خارج از استان بود ولی در حال حاضر این امکان برای عموم فراهم شده است.

وی با تاکید بر اینکه استفتائات لازم در خصوص ذبح نیابتی از مراجع صورت گرفته و همه قوانین شرعی در این مورد رعایت می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته ۹۰۰ راس گوسفند در این طرح ذبح شد که از این تعداد ۵۰۰ راس سفارش خارج از استان بود.

غم‌پرور بر لزوم همکاری مسئولان در ارائه خدمت حسینیه اعظم اشاره کرد و گفت: با حضور مردم فضای ۷۰۰ مترمربعی حسینیه اعظم به ۳ هزار مترمربع مساحت و ۱۵ هزار مترمربع زیربنا افزایش پیدا کرده است این در حالی است که مسئولان می‌توانند با معرفی آن به عنوان طرح ملی، در توسعه و ارائه خدمات هرچه بهتر حسینیه اعظم را یاری کنند.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان با اشاره به خدمات دارالشفای حسینیه اعظم زنجان تصریح کرد: ۱۸ سال پیش و به پیشنهاد تعدادی از خادمان حسینیه این طرح و با امکانات اندک آغاز شد و در حال حاضر دارالشفای فعلی در سه طبقه با ۷۵۰ مترمربع مساحت فعالیت دارد.

غم‌پرور تاکید کرد: ارائه خدمات دارالشفای حسینیه اعظم در ایام محرم و برخی از مناسبت‌های مذهبی دیگر رایگان است که طی سال گذشته بالغ بر ۶۰ هزار نفر توسط پزشکان عمومی، متخصص، دندانپزشکی، رادیوگرافی دندان، مامایی، خدمات پرستاری و مشاوره استفاده کردند.

نظر شما