شناسهٔ خبر: 21588589 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نخستین شاخص اندیشه انقلابی توجه به خدا و مبدأ و معاد است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نخستین شاخص اندیشه انقلابی توجه به خدا و مبدأ و معاد است؛ چهره انقلابی خداباور است و با تمام وجود خدا را باور دارد و خود را در محضر خدا می‌داند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه در مسجد امام اصفهان اظهار کرد: شناخت منطق و فلسفه قیام امام حسین(ع) یکی از مهم‌ترین وظایف سوگواران این امام است و اگر این تجلیل همراه با یک تحلیل دقیق نباشد ناقص است؛ این قیام انسان‌ساز بود و انسان سالک باید از قیام امام حسین(ع) تحلیل دقیق داشته باشد.

وی افزود: شاید بهترین سخن در خصوص وضعیت کنونی اندیشه انقلابی است؛ برای یک دانشجو، مسؤول، خبرگان و برای همه رهبر معظم انقلاب اندیشه و عمل انقلابی را توصیه داشته‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: نخستین شاخص اندیشه انقلابی توجه به خدا و مبدأ و معاد است؛ چهره انقلابی خداباور است و با تمام وجود خدا را باور دارد و خود را در محضر خدا می‌داند.

رئیسی تصریح کرد: هر کسی در عالم بنده‌تر باشد از بقیه عالم‌تر است و اگر انسان بداند خداوند بر هستی نظارت دارد عملکردش متفاوت است؛ دومین شاخص اندیشه انقلابی ایمان داشتن به این است که قدرت شکست‌‌نا‌پذیر هستی خداوند است و انسان باید این را باور داشته و از خدا خشیت داشته باشد.

وی اذعان داشت: خشیت با ترس متفاوت است و خشیت یعنی اینکه هیچ‌ چیزی در عالم جز ذات خداوند تأثیر‌گذار نیست؛ در انسان‌سازی و نظام‌سازی قرآنی خشیتی جز خداوند نباید وجود داشته باشد و چهار اصل نظام قرآنی نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر است که خودبزرگ‌بینان و متکبران در جامعه با این نظام‌سازی مقابله می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: سومین شاخص اندیشه انقلابی این است که انقلابی باور داشته باشد که دین باید در متن نظام اسلامی پیاده شود؛ بعضی افراد دین را شخصی می‌دانند و نمی‌خواهند دین در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و خانوادگی پیاده شود در صورتی که روابط بین دو کشور نیز حتی در حوزه دین است.

وی در ادامه گفت: دین باید در تمام متن زندگی انسان معاصر در همه سطوح وجود داشته باشد و در هیچ مقطعی از زندگی نباید دین غایب باشد؛ بعضی می‌گویند یک شب هزار شب نمی‌شود و در ارتباطات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و خانوادگی دین را کنار می‌گذارند در حالی که حتی یک ساعت انسان را متحول می‌کند.

رئیسی ادامه داد: عاشورا جلوه خوش‌قامتان و بد‌رویان است و در این قیام شاهد تأثیر ساعات بودیم؛ امام حسین(ع) برای اصلاح زمان خود قیام نکرد بلکه عاشورا درس انسان‌سازی برای کل مردم و همه زمان‌ها است.

وی اضافه کرد: شاخص بعدی این است که انسان به اینکه دین می‌تواند زندگی انسان را اداره کند واقف بوده و ایمان داشته باشد؛ هر جا در جامعه به دین عمل شد سعادت‌مند شدیم و زمانی که در امور دل به نسخه‌های غرب و شرق بسته شد شکست حاصل آمد؛ بعضی سکولار هستند و حتی افرادی در کسوت روشن‌فکران مدعی دین‌شناسی هستند اما در عمل معتقد نیستند که دین می‌تواند جامعه را اداره کند و این را در لفظ بیان نمی‌کنند بلکه در عمل خود نشان می‌دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: دین حقیقی، ذهنی یا اجرایی وجود دارد؛ وجود حقیقی دین مجموعه کتاب قرآن و سنت پیامبر(ص) است و دین ذهنی توده‌ای از باور‌ها از دین در ذهن مردم است و وجود اجرایی دین عمل شدن به حق و نهی از باطل است و قیام عاشورا نیز در راستای اجرای دین و وجود ماهیت دین بود و انقلاب اسلامی نیز برای همین بود.

وی خاطر‌نشان کرد: روابط انسان با خود، خدا، دیگران و طبیعت باید کامل باشد و سیرت دین باید در جامعه وجود داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تا کنون قرآن تحریف نشده و فقط قرائت‌ها متفاوت است و یک واو نیز جا به جا نشده است، روح نماز دلبستگی به خدا و ائمه است؛ بعثت، غدیر و عاشورا در راستای یکدیگر هستند و اگر یکی از این واقعه‌ها نبود دین نیز کامل نبود؛ اقامه نماز با حضور آل سعود امکان ندارد و یعنی دین در متن جامعه نیست.

وی تصریح کرد: شاخص دیگر برای یک فرد انقلابی این است که به دین که می‌تواند همه لایه‌های زندگی را اداره کند اعتقاد داشته باشد؛ اندیشه و حرکت جهادی داشته باشد و موانع و سد‌ها را ببیند و بشناسد و با آن‌ها مقابله کند.

رئیسی با اشاره به معنای حرکت انقلابی گفت: حرکت جهادی یعنی اینکه من می‌توانم و از دیگر شاخصه‌ها زمان‌شناسی است، همچنین چهره انقلابی باید زمان‌شناس و در هدف مصمم باشد؛ دشمن‌شناسی قبل از دشمن‌ستیزی است و اندیشه و چهره انقلابی توانایی که خداوند به او داده است را می‌شناسد و اعتماد به نفس دارد و ملت و توانایی‌های خودی را می‌شناسد و به بیگانگان اعتماد ندارد.

وی تصریح کرد: باید به دشمن سوء ظن داشت و متناسب با آن توانمندی لازم برای عدم نفوذ دشمن ایجاد شود؛ دشمن از در بیرون رفت اما در صدد است از پنجره بازگردد و با نقاب می‌آید که شناخته نشود؛ دشمن می‌خواهد فرهنگ خود را غالب کند و برای این کار ذائقه‌سازی نیز می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: تلویزیون‌های فارسی‌زبان عاشق جمال ملت ایران نیستند که اینقدر هزینه می‌کنند و می‌خواهند ذهن، عقاید، باور، اندیشه و رویش‌های انقلاب که شهیدان هستند را از بین ببرند؛ اصفهان شهر هنر و علم است اما شهر شهادت بهترین صفت آن است.

وی بیان کرد: اجتماع بزرگ مردم در خیمه‌های حسینی برای اظهار علاقه به امام حسین(ع) است و این سرمایه بزرگ اجتماعی پشتوانه جامعه و تمدن است که دشمن می‌خواهد آن را از بین ببرد؛ هر کس در هر جا فریاد یا حسین(ع) سر دهد پاسخ به دعوت امام حسین(ع) در روز عاشورا است‌.

رئیسی ادامه داد: جریان انقلاب اسلامی امتداد جریان عاشورا است و آنچه می‌تواند اندیشه و عمل انقلابی را در مملکت پیاده کند تفکر عاشورایی است؛ اندیشه و عمل انقلابی می‌تواند در برابر همه نفوذ‌ها مقاومت و ایستادگی کند.

وی در پایان گفت: به دشمن نمی‌شود اعتماد کرد؛ وقتی رئیس جمهور آمریکا سخنان زشتی را می‌گوید باید هزینه آمریکا در پیمان‌شکنی را بالا برد تا دنیا بداند ملت‌ها نباید به این‌ها اعتماد کنند و باید در عمل احساس کند ملت، دولت و نظام در مقابل آمریکا کوتاه نخواهند آمد و ایستادگی خواهند کرد.

 

انتهای پیام/م

 

باید هزینه آمریکا در پیمان‌شکنی را بالا برد

نظر شما