شناسهٔ خبر: 21588489 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز ساخت بزرگترین طرح تفریحی، ورزشی و توریستی کشور+ فیلم

عملیات اجرایی ساخت بزرگترین طرح تفریحی، ورزشی و توریستی کشور در روستای شوراب کبیر شهرستان سامان از توابع استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز چهارمحال و بختیاری ؛ مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری آغاز ساخت بزرگترین طرح تفریحی، ورزشی و توریستی کشور+ فیلمچهارمحال و بختیاری گفت :برای ساخت این مجموعه10 هزار میلیارد ریال از محل آورده بخش خصوصی هزینه خواهد شد.
شراره زارعان افزود: با بهره برداری از این طرح در زمینی به مساحت 256هکتار زمینه اشتغال10 هزار نفر فراهم می شود.
در این طرح پیش بینی شده است که سالن های ورزشی، مجموعه های تجاری، دریاچه مصنوعی، استخر شنا، دهکده گلف، هتل پنج ستاره و واحدهای اقامتی و سیاحتی ساخته شود.
وی گفت : طبق برنامه زمان بندی این طرح تا پنج سال آینده به بهره برداری می رسد که در مرحله نخست تا سه سال آینده ، با بهره برداری از 95هکتار وسعت ، یکهزار نفر مشغول کار می شوند.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری گفت: از لحاظ آب و هوایی و شرایط ارتفاع از سطح دریا ، این استان شباهت های زیادی به اردو بام های جهان دارد .

عبد الرحمن قاسمی افزود: کمپ اردو های تیم ملی رفتینگ و آب های خروشان ، کمپ وزنه برداری و خانه ووشو برای استعدادیابی علاقمندان این رشته ورزشی در چهارمحال و بختیاری ایجاد شده است.

ولی الله محمودی قهرمان سابق دوومیدانی کشور و رئیس انجمن دوهای استقاومت چهارمحال و بختیاری هم گفت:در کشوری مانند کنیا که یکی از مهمترین قطب اصلی جهان در رشته دوهای استقامت است، دوندگان بهترین تمرینات خود را در ارتفاعات انجام می دهند.

آغاز ساخت بزرگترین طرح تفریحی، ورزشی و توریستی کشور+ فیلم

روستای توریستی شوراب کبیر درحاشیه رودخانه زاینده رود قرار دارد و شوری خاک عامل حاصلخیز بودن زمین های این روستا برای باغبانی است. شوری خاک برای کاشت درختان گیلاس، هلو، سیب بسیار مناسب است .

همزمان با این طرح ساخت نخستین نیروگاه خورشیدی چهارمحال و بختیاری نیزدر روستای توریستی شوراب کبیرآغاز شد .

مرکز شهرستان سامان در فاصله 35کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.


 
آغاز ساخت بزرگترین طرح تفریحی، ورزشی و توریستی کشور+ فیلم آغاز ساخت بزرگترین طرح تفریحی، ورزشی و توریستی کشور+ فیلم آغاز ساخت بزرگترین طرح تفریحی، ورزشی و توریستی کشور+ فیلم آغاز ساخت بزرگترین طرح تفریحی، ورزشی و توریستی کشور+ فیلم آغاز ساخت بزرگترین طرح تفریحی، ورزشی و توریستی کشور+ فیلم
 

نظر شما