شناسهٔ خبر: 21588191 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

گلایه بازنشستگان از پرداخت نشدن حقوق/ پاسخ صندوق بازنشستگی کشوری

صندوق بازنشستگی کشوری درباره تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان توضیح داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، چند ماهی است حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری با تاخیر پرداخت می شود که این مسئله باعث مشکلاتی برای این بخش آبرومند از جامعه شده است.

در این رابطه مخاطبی به نام علی در این مورد نوشته است: حقوق باز نشستگان کشوری هنوز پرداخت نشده 2 ماهه دیر پرداخت می‌کنند.

توضیح صندوق بازنشستگی کشوری

درباره این مشکل، مديرکل روابط عمومي و امور بين الملل صندوق بازنشستگي کشوري گفت: تاخير در پرداخت حقوق بازنشستگان کشوري، به دليل تاخير در تخصيص و پرداخت منابع اعتباري از سوي سازمان برنامه و بودجه و خزانه کل کشور صورت گرفته است.

حامد شمس با اعلام اين مطلب، گفت: در پي تماس برخي رسانه هاي گروهي و طرح اين ابهام که منابع پرداخت حقوق بازنشستگان توسط اين صندوق نگهداري مي شود، بايد تاکيد شود از زمان اجراي طرح پرداخت مستقيم حقوق، منابع لازم بايد ابتدا از سوي سازمان برنامه و بودجه و سپس توسط خزانه کل کشور تخصيص و پرداخت شود.

او با عذرخواهي از تاخير بوجود آمده در پرداخت حقوق بازنشستگان کشوري، گفت: پس از اجراي طرح پرداخت مستقيم حقوق بازنشستگان کشوري در سال گذشته، منابع اعتباري براي حقوق بازنشستگان کشوري پس از تخصيص از سوي سازمان برنامه و بودجه از سوي خزانه به حساب صندوق و بلافاصله ظرف کمتر از ۴ ساعت به حساب بازنشستگان صندوق بازنشستگي کشوري در سراسر کشور واريز مي شود.

او با تاکيد بر اينکه اصولا اجراي طرح مستقيم با هدف حذف واسطه ها و تاخيرها در پرداخت حقوق اجرا شده است، گفت: در اين فرآيند، صندوق بازنشستگي کشوري صرفا اطلاعات لازم را براي پرداخت حقوق در اختيار خزانه قرار مي دهد.

شمس توضیح داد: بر همين اساس تاخير ۲۴ و ۴۸ ساعته در پرداخت حقوق مرداد و شهريور بازنشستگان ارجمند از سوي صندوق بازنشستگي کشوري بوجود نيامده است، اما از آنجايي که در سه سال گذشته، حقوق ها همواره پيش از پايان ماه پرداخت مي شد، همين مدت نيز نارضايتي به حقي در ميان بازنشستگان ايجاد مي کند.

نظر شما