شناسهٔ خبر: 21587845 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل:

برداشت پسته از قطب تولید پسته اصفهان آغاز شد

آران و بیدگل - مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت: برداشت پسته از سطح باغات شهرستان آران و بیدگل ، قطب پسته استان اصفهان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

حسین فتاحی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: وسعت باغ‌های زیر کشت این محصول سه هزار و ۷۰۰ هکتار است که حدود دو هزار و ۱۰۰ هکتار از سطح زیر کشت پسته بارور است و مابقی در  سال‌های آینده به بار می‌نشینند.

وی با بیان اینکه متوسط برداشت پسته به طور  طبیعی حدود دو تن در هر هکتار است، افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از چهارهزار تن پسته خشک از باغات برداشت و روانه بازار شود.

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل با اشاره به کاشت پسته به عنوان  محصول نخست باغ های شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد: برداشت محصول پسته امسال تا اواخر مهرماه ادامه دارد.

وی اظهار کرد: محصول پسته آران و بیدگل پس از برداشت به هشت واحد فرآوری پسته در شهرستان حمل و پس از فرآوری بیش از ۴۰ درصد آن به کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپا صادر می شود.

فتاحی با بیان اینکه شهرستان آران و بیدگل رتبه اول تولید پسته در استان اصفهان را دارد، گفت: پسته‌های برداشت شده از نوع ارقام احمدآقایی، اکبری و کله قوچی هستند که بیشترین سطح زیر کشت هم در جاده ابوزید آباد قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه محصول پسته در آران و بیدگل مناسب شرایط آب و هوایی و خاکی منطقه است، گفت: پیش بینی می شود تا افق ۱۴۰۴ آران و بیدگل قطب تولید این محصول با ارزش در کشور باشد.

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل محصول پسته را جایگزین مناسبی برای دیگر محصولات مانند صیفی جات با نیاز آبی بالا دانست و افزود: نیاز آبی پایین، مقاوم بودن به شوری خاک و خشکی هوا و همچنین صرفه اقتصادی مناسب موجب گرایش بیشتر کشاورزان کویر به کشت پسته شده است.

نظر شما