شناسهٔ خبر: 21587683 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

سازمان ملل تحریم های کره شمالی را گسترش داد سازمان ملل تحریم های کره شمالی را گسترش داد

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سازمان ملل تحریم ها علیه کره شمالی را مطابق با قطعنامه 2371 شورای امنیت افزایش داد و تامین، فروش و انتقال فهرستی از اقلام دارای مصارف دوگانه به پیونگ یانگ را ممنوع کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری کره جنوبی (یونهاپ)، «سباستیانو کاردی» رئیس کمیته تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی اوایل ماه سپتامبر فهرست تحریم های جدید را به دبیرخانه سازمان ملل ارائه کرده بود که به تازگی علنی شده است.
 
نکته قابل توجه آنکه در این فهرست شمار زیادی از اقلام دارای مصارف دوگانه زیادی ذکر شده است که تنها افراد متخصص آنها را می شناسند. این فهرست شامل هشت بخش از جمله «مواد ویژه و تجهیزات مربوط» و «تجهیزات فرآوری مواد» است.
 
این فهرست نسخه به روز شده فهرستی از کالاهای دارای مصرف دوگانه و قابل استفاده در تسلیحات متعارف است که در دسامبر سال گذشته و در چارچوب قطعنامه 2321 است. این قطعنامه در نوامبر سال گذشته و در پی پنجمین آزمایش هسته ای کره شمالی در ماه سپتامبر تصویب شد.
 
این فهرست همچنین مطابق با قطعنامه 2371 که اوایل ماه گذشته میلادی (اوت) و به دنبال آزمایش های موشک های بالستیک کره شمالی تصویب شد، به روزرسانی شده است.
 
کره شمالی در ماه های گذشته هدف تحریم های شدید کشورهای منطقه و شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفته است.
 
همچنین دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته فرمان اجرایی جدیدی را امضا کرد که به وزارت خزانه داری این کشور اجازه می دهد تا آن دسته از اشخاص و نهادهای خارجی را که با کره شمالی تجارت می کنند، تحریم کند.
 
وزارت بازرگانی چین هم روز شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که این کشور براساس تحریم های شورای امنیت سازمان ملل صادرات نفت به کره شمالی را محدود می کند.
 
شورای امنیت سازمان ملل پس از آنکه روز سوم سپتامبر کره شمالی یک بمب هیدروژنی منفجر کرد، تحریم هایی را درباره صادرات نفت و مواد سوختی به کره شمالی و صادرات منسوجات این کشور به جهان اعمال کرد.

نظر شما