شناسهٔ خبر: 21587679 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پرونده حج 96 با حاجی شدن 86 هزار و 200 نفر بسته شد

با ورود آخرین حجاج از مدینه پرونده حج 96 با حاجی شدن 86 هزار و 200 نفر بسته شد.

صاحب‌خبر -

پرونده حج 96 با حاجی شدن 86 هزار و 200 نفر بسته شدبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بامداد امروز آخرین کاروان زائران ایرانی از مدینه به کشور بازگشتند تا پرونده حج 96 بسته شود.

در حج امسال 86 هزار و 200 نفر در قالب کاروان های مختلف از 8 مرداد تا 3 شهریور به حج اعزام شدند و 310 پرواز آنها را از 14 شهریور تا 4 مهر به 20 فرودگاه کشور برگرداند.

موسم حج امسال از 8 مرداد آغاز و تا 4 مهر ماه به مدت 58 روز ادامه داشت. طول سفر هر یک از حجاج حداقل 30 روز و حداکثر 38 روز شد.

حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت در این زمینه گفت: بحمدالله و با لطف خداوند، آخرین پرواز حجاج از مدینه منوره در سحرگاه سه شنبه چهارم مهرماه وارد فرودگاه امام خمینی شد. با اتمام پروازها عملا پرونده اجرایی حج 1396 با افتخار و سلامتی بسته شد. حجی که خوشبختانه بر اساس نظرات اکثریت حجاج و همچنین کارگزارانی که سالها توفیق تشرف داشته اند، با عنایات پروردگار عزتمندانه و با شکوه برگزار شد. از اینکه حج امسال با رضایت حجاج عزیزمان و با حفظ عزت، کرامت و حرمت حجاج خاتمه یافت، خدا را شاکریم.

محمدی در ادامه با اشاره به طول سفر حجاج گفت: موسم حج امسال از 8 مرداد آغاز و تا 4 مهر ماه به مدت 58 روز ادامه داشت. طول سفر هر یک از حجاج حداقل 30 روز و حداکثر 38 روز شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص پروازهای حجاج هم توضیح داد: جمعا 329 پرواز حجاج را از 8 مرداد تا 3 شهریور به جده و مدینه منتقل کردند و 310 پرواز آنها را از 14 شهریور تا 4 مهر به 20 فرودگاه کشور برگرداند. تقریبا 79 درصد پروازها توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و 21 درصد توسط هواپیمایی عربستان انجام شد.

محمدی همچنین با تاکید بر لزوم بازبینی و آسیب شناسی امور اجرایی حج گفت: همه کارگروهها در حوزه های مختلف خدمات حج پس از ایام تشریق مکلف شدند آسیب ها و مشکلات را دقیقا احصا کنند تا با کارشناسی های لازم تدابیر مناسبی برای حج سال بعد اتخاذ شود.

رئیس سازمان حج و زیارت از برگزاری اولین نشست آسیب شناسی حج 96 خبر داد و گفت: با خاتمه حج، نخستین نشست مدیران ستادی و اجرای حج دوازدهم مهر ماه برگزار می شود و تمامی ابعاد حج مورد بازبینی دقیق قرار می گیرد.

انتهای پیام/

ورود آخرین کاروان حجاج به میهن

نظر شما