شناسهٔ خبر: 21587675 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

مخالفت آمریکا با تغییر مرزهای عراق

آمریکا از همه پرسی اقلیم کردستان عراق ابراز ناامیدی کرده و آن را عامل افزایش بی ثباتی عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

العالم: آمریکا از همه پرسی اقلیم کردستان عراق ابراز ناامیدی کرده و آن را عامل افزایش بی ثباتی عنوان کرد.

وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: ایالات متحده از اینکه حکومت اقلیم کردستان عراق تصمیم گرفت یک همه پرسی یکجانبه درخصوص استقلال از جمله در مناطق خارج از اقلیم برگزار کند، عمیقا ناامید شده است. روابط تاریخی آمریکا با مردم اقلیم کردستان عراق در پرتو همه پرسی غیرالزام آور تغییر نخواهد کرد اما معتقدیم که این اقدام بی ثباتی و سختی ها را برای اقلیم کردستان و مردم آن بیشتر خواهد کرد.
در ادامه این بیانیه با اشاره به آینده روابط اقلیم با دولت مرکزی عراق و همسایگان این کشور آمده است: همه پرسی یکجانبه روابط حکومت اقلیم کردستان را هم با دولت عراق و هم با کشورهای همسایه بسیار پیچیده خواهد کرد. مبارزه با داعش به پایان نرسیده است و گروه های افراط گرا درصدد بهره جویی از بی ثباتی و ناهماهنگی ها هستند. ما معتقدیم که همه طرف ها باید در گفت وگو برای آینده همه عراقی ها مشارکتی سازنده داشته باشند. آمریکا مخالف خشونت و اقدامات یکجانبه هر یک از طرف ها برای تغییر مرزهاست.
وزارت خارجه آمریکا در پایان بیانیه اعلام کرد: ایالات متحده از یک عراق متحد، فدرال، دموکراتیک و شکوفا حمایت می کند و به یافتن فرصت ها برای یاری رساندن به عراقی ها به منظور تحقق آرزوهایشان در چارچوب قانون اساسی ادامه می دهد.
همه پرسی اقلیم کردستان عراق در میان مخالفت های گسترده داخلی و خارجی روز دوشنبه برگزار شد. قرار است نتایج این همه پرسی 24 ساعت پس از پایان همه پرسی اعلام شود.

نظر شما