شناسهٔ خبر: 21587599 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مشکلات پیش روی آموزش و پرورش لرستان در ساماندهی منابع انسانی

جلسه کمیته برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در خرم آباد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  با هدف بررسی چالش‌ها و مشکلات پیش روی آموزش و پرورش در ساماندهی منابع انسانی با حضور رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش جلسه کمیته برنامه ریزی به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان خرم آباد برگزار شد.

رئیس مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، ظرافت ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش را به جابجایی مسافران دو هواپیما تشبیه کرد که باید در هوا جابجا شوند و این امر طوری صورت گیرد که مخاطره‌ای به وجود نیاید.

اسفندیار چهار بند به صدور ابلاغ کلیه کارکنان مدارس حداکثر تا هفته اول مهر ماه اشاره کرد و گفت: تا ۱۰ مهر ماه ابلاغ موظف و غیر موظف همکاران جمع بندی شده و به ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت دوره آموزش ضمن خدمت فرهنگیان گفت:: ۴۱ عنوان محتوای الکترونیکی آماده بارگذاری است که همکاران محترم می‌توانند با ثبت نام در این دوره‌ها شرکت کنند.

وی با تاکید بر اهمیت تصمیمات شورای مدرسه افزود: تصمیم گیری در خصوص مسائل آموزشی و پرورشی مدرسه برعهده شورای مدرسه است که پس از تصویب توسط مدیر آموزشگاه اجرایی و عملیاتی می‌شود

رییس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش خبر خوشی هم به معلمان روستایی داد و گفت: در مدارس ۵ پایه یا ۶ پایه روستایی در صورت وجود فضای فیزیکی و با در نظر گرفتن حد نصاب می‌توان به جای یک معلم از دو معلم استفاده کرد.

وی در ادامه گفت: تجمیع کلاس‌های عمومی نیاز نیست انجام گیرد البته به شرط آنکه اضافه کار ایجاد نشود.

عبدی پور معاون پژوهش و برنامه ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش لرستان هم با تاکید بر تفویض اختیار به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها گفت: وزارت آموزش و پرورش در زمینه‌های تامین منابع انسانی، جلوگیری از ورود نیرو‌های غیر مرتبط و غیر متخصص، عملیاتی کردن نظام جامعه آموزش و پرورش و برنامه محور کردن بر اساس سند تحول بنیادین به ادارت کل تفویض اختیار کرده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک خرم آباد با بیان آمار ۴۰ هزار نفری دانش آموزان حوزه کاری خود گفت: از این تعداد ۲۱ هزار و ۵۷۵ دانش آموز در دوره ابتدایی و مابقی در دوره‌های اول و دوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند. اسداله عباس زاده افزود: ساماندهی بهینه نیروی انسانی نیازمند برنامه ریزی و سازماندهی دقیق منابع انسانی است.

وی به ارتقای میانگین نمرات نهایی دانش آموزان طی سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال ۹۳ حدود ۸ صدم درصد میانگین نمرات نهایی دانش آموزان ارتقاء یافت و این رشد در سال ۹۴ به ۱۸ صدم درصد و در سال ۹۵ به ۵۵ صدم درصد رسید در حالی که میانگین ارتقای نمرات نهایی دانش آموزان استان ۳۴ صدم درصد بود. عباس زادهرشد میانگین نمرات رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش را یک نمره و ۹ صدم درصد عنوان کرد و افزود: این ارتقای میانگین نمی‌تواند بدون برنامه ریزی، تلاش و جدیت حاصل شود.

وی در ادامه به توفیقات دانش آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی در عرصه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری اشاره کردو گفت: دانش آموزان این ناحیه در کنکور سراسری، المپیاد‌ها، جشنواره‌های جابر، نوجوان و جوان خوارزمی، فراخوان پرسش مهر ریاست جمهور و مسابقات فرهنگی هنری هم توفیقات بسیار خوبی کسب کرده اند.

عباس زاده توفیقات دانش آموزان را منحصر به رقابت‌های استانی و ملی ندانست و تصریح کرد: در مسابقات فرهنگی اکسپو قزاقستان، مسابقات هنری آسیایی در امارات متحده عربی و مسابقات جهانی ریاضی که به میزبانی هندوستان برگزار شد دانش آموزان این ناحیه موفق به کسب عناوین برتر شدند.

عباس زاده در ادامه تاکید کرد: کار در آموزش و پرورش، یک کار تیمی است و مانند یک فرایند باید همه اعضا فعال بوده و وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.

انتهای پیام/ د

مشکلات منابع انسانی در آموزش و پرورش  لرستان

نظر شما