شناسهٔ خبر: 21587497 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

سالانه چند میلیون توریست خارجی به تهران می آید؟

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: رشد گردشگری در دولت یازدهم مطلوب بوده و طبق برنامه پنجم و ششم توسعه سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر گردشگر خارجی به تهران سفر کردند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
رجبعلی خسرو آبادی روز دوشنبه در حاشیه تجلیل از پنج دفتر گردشگری به ایرنا گفت: حضور یک میلیون و 200 هزار گردشگر می تواند سالانه بصورت مستقیم 600 میلیون دلار ارز آوری برای استان تهران به همراه آورد. 

وی افزود: در دولت یازدهم صنعت گردشگری رشد خوبی داشت که امیدواریم در دولت دوازدهم با افزایش زیرساخت ها از جمله حمل و نقل هوایی شاهد حضور گردشگران زیادی از سایر نقاط جهان در کشورمان باشیم.

خسروآبادی اظهارکرد: در حال حاضر یک هزار 960 دفتر گردشگری در سطح استان تهران فعال هستند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران یادآور شد: یکی از مشکلات آژانس های گردشگری مربوط به بند «الف، ب و پ» مجوزهای دفاتر خدمات گردشگری و مسافرتی است.

وی ادامه داد: در بند 'الف' تحت نظارت مستقیم سازمان هواپیمایی کشوری، در بند' ب' نظارت مستقیم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بند 'پ' که نظارت مستقیم سازمان حج و زیارت و تورهای زیارتی بوده، مورد پیگیری قرار گرفته تا از هر گونه ناهماهنگی های احتمالی جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه توانمند ساختن یک راهنما در حوزه محلی، منطقه ای و بین المللی می تواند ناهماهنگی ها و بی تناسبی ها را از بین ببرد گفت: باید به گونه ای کار کرد که یک راهنما چینی زبان بتواند با آموزش مختلف کار سه مترجم و کارشناس را به خوبی انجام دهد.

خسروآبادی ادامه داد: این اقدام می تواند هزینه ها و رقابت ها را برای تورها کاهش دهد.

وی همچنین از تعرفه جدید ضمانت نامه بانکی برای دفاتر بزرگ (مسافر پذیر) خبر داد و گفت: در حال حاضر میزان ضمانت نامه بانکی 25 میلیون تومان بوده که در نظر داریم تا این مبلغ را برای دفاتری که مسافر زیادی دارند را اجرایی کنیم.

نظر شما