شناسهٔ خبر: 21587342 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تخلیه منازل اطراف سفارت کره شمالی در لندن به دنبال کشف بسته مشکوک

لندن - ایرنا - پلیس لندن شامگاه دوشنبه تائید کرد که به دنبال کشف بسته مشکوک در نزدیکی سفارت کره شمالی، منازل اطراف در این منطقه را تخلیه کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پلیس اعلام کرد که ساعت 8 شب به وقت محلی به محل حادثه اعزام شده و طی یک انفجار کنترل شده به این نتیجه رسیده که این بسته مشکوک نبوده است.
بر اساس گزارش های منتشر شده، نیروهای پلیس و امدادگر در جریان عملیات حضور داشتند.
سفارت کره شمالی در یک واحد مسکونی 7 خوابه واقع منطقه 'گانرزبری اونیو' در غرب لندن قرار دارد.
کره شمالی که بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل از توسعه فناوری موشک‌های اتمی و بالستیک منع شده است در ماه‌های اخیر چندین بار پرتاب‌های آزمایشی انجام داده است.
این کشور تاکنون هفت بار دست به آزمایش اتمی زده است که سه مورد آن به ترتیب در سال‌های 2006 ، 2009 و 2013 ، دو مورد نیز سال گذشته میلادی (2016) و یک مورد نیز که یک بمب هیدروژنی قدرتمند بود سوم سپتامبر (12 شهریور) امسال و آخرین آزمایش هم بامداد جمعه 15 سپتامبر(24 شهریور) صورت گرفت.
«ری یونگ هو» وزیر امور خارجه کره شمالی طی اظهاراتی در مجمع عمومی سازمان ملل، اصابت موشک های این کشور به خاک اصلی آمریکا را اجتناب ناپذیر توصیف کرد.
وی علت این امر را خطاب «مرد موشکی» از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به رهبر کره شمالی دانست.
وزیر امور خارجه کره شمالی گفت که پیونگ یانگ پس از 'تلاش های طولانی و دشوار'، در چند قدمی تکمیل نیروی هسته ای خود است و تحریم ها از سوی دشمنان را در موضع کشورش بی تاثیر است.
اروپام ** هـ ن **3404**انتشار: محسن اسماعیلی

انتهای پیام /*

نظر شما