شناسهٔ خبر: 21587173 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس سازمان پسماند شهرداری ارومیه:

روزانه ۴۸۰ تن زباله در شهر ارومیه تولید می‌شود

R41361/P1361/S6,48/CT1

رئیس سازمان پسماند شهرداری ارومیه گفت: در شهر ارومیه روزانه ۴۸۰ تن زباله تولید می‌شود و حتی رکورد ۵۷۰ تن تولید زباله در روز نیز به ثبت رسیده است.

صاحب‌خبر -

عزیز قال در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ارومیه، با اشاره به میزان تولید روزانه زباله در این شهر اظهار داشت: روزانه 480 تن زباله تولیدی شهروندان ساکن در ارومیه به یک مرکز بزرگ دفن زباله فرستاده می‌شود و چندی پیش  رکورد 570 تن تولید زباله در روز نیز به ثبت رسید.

قال در رابطه با مشخصات محل دفن زباله‌های شهری ارومیه گفت: پیشتر محل دفن زباله‌ها حدود 70 هکتار خریداری شده بود که فعلا 15 هکتار از این مقدار برای دفن زباله استفاده شده و با اجرایی شدن طرح اندفیل بهداشتی زباله، این محل تا 30 یا 40 سال دیگر ظرفیت دفن زباله‌ها را دارد.

وی افزود: با اجرایی شدن اندفیل بهداشتی، گازها و شیرآبه‌های زباله‌ها جمع آوری شده و با استفاده از این مواد حتی میتوان گرمایش خانه‌ها را تأمین کرد بنابراین قرارداد این طرح با دانشگاه ارومیه بسته شده و مبلغی حدود 400 میلیون تومان به این طرح اختصاص داده شده است.

قال گفت: بیشتر از 2 ماه است که با دانشگاه ارومیه مطالعات آنالیز طرح‌های زباله‌های شهری و روستایی شروع شده و امید می‌رود تا سال آینده عملیات اجرایی این طرح‌ها شروع شود که این طرح در نوع خود پروزه بسیار خوبی برای کشور و شهر ارومیه خواهد بود.

رئیس سازمان پسماند شهرداری ارومیه در رابطه با اهیمت پرداخت به موقع عوارض شهرداری توسط مردم نیز اظهار کرد: دهیاری‌ها و شهرداری‌ها با هزینه‌های مردم اقدامات خود را انجام می‌دهند بنابراین پرداخت نکردن به موقعِ عوارض و هزینه‌های مربوط به شهرداری، کارهای عمرانی را به عقب سوق می‌اندازد  و کمبود بودجه نیز بر همه کارهای خدماتی اثر مستقیم دارد.

وی تصریح کرد: 870 نفر پاکبان در شهرداری ارومیه مشغول به کار است که به صورت 24 ساعته به انجام کارهای خود می‌پردازند و حدود 120 خودرو نیز در همین راستا استفاده می‌شود و در مجوع تعداد کارکنان سازمان پسماند شهردرای ارومیه 1100 نفر است و روزانه اعتباری افزون بر 120 میلیون تومان در این سازمان برای انجام کارهای روزمره هزینه می‌شود.

رئیس سازمان پسماند شهرداری ارومیه گفت: امسال و در آستانه بازگشایی مدارس پیرامون و نمای بیرونی حدود 150 مدرسه دولتی و غیردولتی شستشو و ساماندهی شده و نخاله‌های اطراف آن تخلیه شده و جعبه‌های بازیافتی نیز تقدیم مدارس شده است.

انتهای پیام/

نظر شما