شناسهٔ خبر: 21587147 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

فیلم‎هایی که در گروه هنروتجربه اکران می‎شوند (+جدول نمایش)

گروه هنر و تجربه در دوره جدید اکران خود (تا 30 مهر 1396) فرصت تماشای بیش از 30 فیلم سینمایی، مستند و کوتاه را برای علاقه مندان این نوع سینما فراهم کرده است.

صاحب‌خبر -
عصرایران - گروه سینمایی هنر و تجربه در حال حاضر نمایش عمومی بیش از 30 فیلم سینمایی، مستند و کوتاه را در برنامه خود دارد.

در دوره‎ی جدید اکران آثار این گروه سینمایی (تا 30 مهر 1396)، فیلم‎هایی چون لیلا، تمارض، خواب ابراهیم، کایه دو فیلم، ویولونیست، خانه، یک قناری یک کلاغ، بزک رزک، مانکن های قلعه حسن خان، پریناز، کوه، اگزما، زمانی دیگر، شاعران زمین، پرسه در حوالی من، ماندوو، آلماگل، والدراما، قهرمان آخر،  مفت آباد و...به نمایش در می آیند.

طبق تعریف مطرح شده، گروه هنروتجربه، تلاشي براي نمايش آن دسته از فيلم‌هاي باارزشي در ميان فيلم‌هاي غيرتجاري است كه اکران‌شان مي‌تواند جايگاه شايسته و درخور سازندگان آن‌ها را در جامعة سينمايي روشن كند و به ارتقاي دانش سينمايي تماشاگران و ارتقاي كيفيت هنري سينماي ايران كمك كند.

در اين طرح «فیلم هنری» به اثري سينمايي – در هر قالب زماني كوتاه و بلند و داستاني و مستند و انيميشن و… – گفته مي‌شود كه فرم و محتوای آن تمایلات و حساسيت‌ها و كنجكاوي‌هاي زیبایی‌شناسانة تماشاگران را برانگيزد و ذوق و سليقة بصري آنان را ارتقا دهد. «فیلم تجربی» نيز به فیلمی اطلاق می‌شود که شيوه‌های تازه‌اي در بیان و روايت سینمایی در آن تجربه شده باشد كه سينماي تجاري و عامه‌پسند به سوي آن نمي‌رود. البته برخي از فيلم‌هاي متفاوت و برتر سينماي بدنه هم كه حاوي جنبه‌هاي هنري و تجربي هستند و به دليلي امكان اين را دارند كه جايي در اكران سينماي بدنه پيدا كنند، مي‌توانند در چارچوب اين طرح نيز به نمايش درآيند.

برای آگاهی از برنامه نمایش فیلم های گروه هنر و تجربه و دریافت دفترچه کلی معرفی آثار و اکران فیلم های این گروه تا 30 مهر 1396 کلیک کنید.

آثار این گروه سینمایی هم اکنون در سینماهایی چون فرهنگ، خانه هنرمندان، کوروش، چارسو و موزه سینما در تهران و در شهرهای دیگر کشور مانند هویزه مشهد، گلستان شیراز، پرشین کرج، هنر و تجربه بابل، سوره اصفهان، پارس کرمان، و...اکران می شود.

نظر شما