شناسهٔ خبر: 21587105 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

فرماندار صومعه سرا:

ایثار، فداکاری و گذشت بالاترین درس عاشورا به جوامع بشری است

گروه اجتماعی: فتح الهی با بیان اینکه درس ایثار، فداکاری و گذشت بالاترین درس عاشورا به جوامع بشری است، افزود: فرهنگ عاشورایی در تمام زوایای فردی یک شخص رسوخ می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، علی فتح الهی، فرماندار شهرستان صومعه سرا روز گذشته، 3 مهر در جلسه ستاد ساماندهی زائران اربعین حسینی، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی به همه دانش اندوزان و طلاب و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام محرم، تاکید کرد: عزت و افتخار امروز ایران در منطقه و جهان مدیون خون پاک شهدای هشت سال دفاع مقدس است و همه مسئولان باید از فرهنگ ایثار و شهادت و از خود گذشتگی شهدا در اجرای برنامه های خود الگوبرداری کنند.

وی با بیان اینکه درس ایثار، فداکاری و گذشت بالاترین درس عاشورا به جوامع بشری است، افزود: فرهنگ عاشورایی در تمام زوایای فردی یک شخص رسوخ کرده و سبب ایجاد چنین صحنه های بی بدیلی می شود که می تواند برای هر جامعه ای اتفاقات خوبی را رقم بزند.

این مقام مسئول اظهار کرد: امسال مقارن شدن دهه محرم با هفته دفاع مقدس رنگ و بوی دیگری را بهه همراه دارد، زیرا فلسفه هر دو حرکت عاشورا و دفاع مقدس به یک ریشه معنوی و مقدس می رسد.

فتح الهی افزود: حرکت عاشورا دنیا را متحول کرده و با وجود گذشت سالیان هر ساله باشکوه تر و پرشورتر از سال گذشته برگزار می شود و این بدین معناست که نام عاشورا هنوز در لوح زرین تاریخ اسلام پررنگ و به یاد ماندنی است.

فرماندار صومعه سرا عنوان کرد: همانگونه که امام راحل فرمود «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه می دارد» در واقع عدم بصیرت و شناخت درست از عاشورا نیز انسان را به بیراهه می کشاند لذا بزرگترین درس عاشورا زیر بار منت و زور دیگران نرفتن است.

وی اضافه کرد: اربعین حسینی برای ما فرصتی است که باز هم اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران را به دنیا ثابت کنیم و داعش را که زاییده تفکرات شوم استکبار جهانی است متهم و نابود سازیم.

فتح الهی با اشاره به اینکه هر سال برگزاری مراسم ، تکایا و خیرات بدون در نظر گرفتن اعتبارات صورت گرفته، خاطرنشان کرد: باید مردم را راغب کنیم که بیش از پیش در اینگونه فعالیتها مشارکت داشته باشند و وظیفه ادارات تبلیغات پسندیده فرهنگی است تا اثرات و برکات خوبی به دنبال داشته باشد.

نظر شما